F 5.6
1/200"
ISO 100
EV -0,3
Lens :300 mm

is het dan continu licht?Voor bloemen- en paddofotografie gebruik ik soms al eens een macro-ringflits. Maar waarom ze dat ding zo noemen snap ik niet, want 't flitst niet

Pipanda, zo'n macroringflits geeft constant een difuus licht, dat je op verschillende sterkten kan instellen. En ja hoor, je schaft je best een batterijlader aan want zo'n vier batterijtjes zijn na een paar uurtjes weer leegpipanda schreef:Aparte compositie, en lekker scherp op het oog![]()
de achtergrond kleurt er ook mooi bij![]()
is het dan continu licht?Voor bloemen- en paddofotografie gebruik ik soms al eens een macro-ringflits. Maar waarom ze dat ding zo noemen snap ik niet, want 't flitst niet
Dat zal accu's vreten dan

Heb zelf nu een macroringflitser (Canon MR-14EX), maar die geeft toch echt wel flits en is niet continue diffuus licht aan het verspreiden...Jacky schreef: Pipanda, zo'n macroringflits geeft constant een difuus licht, dat je op verschillende sterkten kan instellen. En ja hoor, je schaft je best een batterijlader aan want zo'n vier batterijtjes zijn na een paar uurtjes weer leeg