Ik ben actions aan het maken om mijn logo op verschillende formaten in foto's te verwerken. Ik werk met CS6.
Na wat research als eerste ontdekt dat ik het vinkje "allow tool recording" aan moest zetten voor wat ik wilde.
In mijn hoofd gaat het zo:
- ik open de foto (PSD)
- ik verklein hem naar het gewenste formaat
- ik verscherp na
- ik open het PSD bestand van mijn logo, deze verschijnt in een tweede tabblad
- ik dupliceer de laag met het logo via rechtermuisknop. Bij document klik ik op de foto waar ik het logo in wil hebben
- met Free Transform pas ik het formaat aan van het laag
- ik deselecteer het logo met Ctrl-D
- ik verander de transparantie.
- Einde actie
Hier gaat alles goed, behalve het volgende:
Als ik deze opname uitvoer bij een andere foto, dan geeft PS aan dat hij foto IMG xxxx niet kan vinden. De action heeft dus onthouden bij welke foto ik dit heb gedaan, terwijl ik gewoon wil dat hij dit doet bij elke willekeurige foto. Zie plaatje ter verduidelijking.

Hoe kan ik voorkomen dat hij hem telkens naar die ene foto wil overzetten waar ik de action op gemaakt heb???? Ik mis een linkje denk ik
Ik hoor het graag. Ga nu slapen, want de logo's dansen voor mijn ogen, dus lees het morgen hopelijk wel. Alvast bedankt

Hoe je de action maakt is goed. Maar ik heb ook gemerkt dat je in een action niet werkt als je er verschillende bestanden in verwerkt die je in de action op 1 foto toepast. Waarom dat lukt niet gaat weet ik ook niet.