Safariselectie

Behalve vogels en insecten
Plaats reactie
Herman Boer
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Contacteer:

Safariselectie

Bericht Geplaatst:

Hallo allen, ik ben nieuw op photodrome en ik wil graag een serietje laten zien van mijn gemaakte safari.

Afbeelding
f 5,6 - 1/125 - +0,33 - ISO200
Afbeelding
f 6,3 - 1/400 - +0 - ISO400
Afbeelding
f 5,6 - 1/125 - +1,33 - ISO400
Afbeelding
f8,0 - 1/500 - +0 - ISO200 - nabewerking door iets meer detail terug te brengen in het donkere gezichtje
Afbeelding
f5,6 - 1/250 - +1 - ISO200
Afbeelding
f10,0 - 1/800 - +0 - ISO200 - en nee deze is niet bewerkt. het felle zonlicht zorgt bij deze instellingen voor een wit overbelicht water wat gebroken wordt en dus donkerder door de zwemmende krokodil. Het lijkt nu alsof hij het luchtledige inzwemt of iets anders mystieks...
Afbeelding
f5,6 - 1/60 - +2,0 - ISO1600 - Midden in de nacht met zaklamplicht en autokoplampen
Afbeelding
f5,6 - 1/1000 - +0 - ISO800

Mocht je het leuk vinden om de hele serie te zien dan staat er een deel van op mijn flickr account
http://www.flickr.com/photos/hermanboer/

Vriendelijke groet en veel fotoplezier,
Herman Boer
Thomas
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Re: Safariselectie

Bericht Geplaatst:

Om alvast op de eerste 2 te reageren... 't Is logisch als je graag zo dichtbij mogelijk wilt komen. Echter gaat dat mijn inziens hier ten koste van de compositie. Erg zonde vind ik dat.
Herman Boer
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Je hebt gelijk dat het soms minder mooi gaat worden als je te dichtbij komt. Mijn persoonlijke stijl is zich aan het ontwikkelen en gaat toch erg naar het dichterbij fotograferen. Mijn vriendin deelt je mening dat de eerste foto te dichtbij is, misschien moet ik de andere kant ook eens proberen, gewoon ook een foto maken zo mogelijk die iets verder af is, dit is nl geen crop of zo, het is puur de foto.

dank voor je reactie
momentum60
Lid
Lid
Geslacht: Man

Bericht Geplaatst:

Mooie serie !
Heb geen moeite met de 1e foto ! Zou denk ik in dit geval de linkerkant proberen donkerder te maken zodat de kop beter tot zijn recht komt. Kleuren zijn nu zo'n beetje hetzelfde.
Mijn favourieten zijn de foto van de krokodil en de laatste foto....
Krokodil mooi minimaal en toch zo herkenbaar...
De laatste is grappig hoe die vogel onder de tafel kijkt.
san
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw

Bericht Geplaatst:

Mooie serie hoor!
Ik vind de leeuw in het donker het mooist en de laatste is erg leuk!
Mendel
Lid
Lid
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Dichtbij, of ver af, er is geen wet van Meden en Perzen, de ene kan het wel hebben, de andere niet.

Bij de eerste spreekt de closup me erg aan. Fijne kopstudie, en de enkele onscherpe sprietjes geven het gevoel van de bush bush.

Bij de tweede ga ik mee met commentaar, een wat minder ingezoomde plaat, met een evenwichtigere compositie zou hem sterker maken.

De krokodil spreekt me erg aan, fijne compositie en het wegzwemmen in het egale watervlak met de golfjes achter hem maken dit gewoon tot een sterke plaat.

Laatse vogel vindt ik erg grappig, met name door zijn eigenzinnige houding.

Overige foto's spreken me in mindere mate aan.
Tony
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

mooie serie, waarvan ik de laatste erg leuk vind.en ik me afvraag wat is de aap aan `t eten?
Herman Boer
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

we mochten op een uitkijkplek uitstappen om te genieten van het uitzicht in het Krugerpark (zuid-afrika)

Nog neit eens goed en wel uitgestapt komt er een stationwagon naast ons staan en er springt een wat dikkere moeke uit en wat kinderen en die laten zo de deuren open staan en zeggen ooohhh en aaaahhh, mooi enz. Maar die apen hadden daar geen booschap aan en hadden binnen no time wat toffee's gejat uit die auto.

Dus het is een toffee
Plaats reactie

Terug naar “Dieren”