Vraag me wel vaker af of je de kleuren in de nabewerking fors aanpast. In foto 1 is de bovenarm redelijk normaal van kleur. In de rest van het lijfje zit een forse blauwzweem. Foto 2 heeft hetzelfde euvel. Foto 3 idem maar hier heb ik nadrukkelijk het idee dat het een bewuste keuze is.
Dacht te weken dat je fotografeert met daglicht. Bewerk je in RAW? Zou dan eens proberen de WB op schaduw te zetten. Gebruik je een grijskaart?
Kun je wat meer vertellen over je workflow bij maken en bewerken?
Smaken verschillen, ik vind deze opnames niet heel erg mooi. Ze zijn nogal rechtaan, rechttoe, geen spannende composities die bij mij het wauw effect oproepen. Afgesneden ledematen, zoals in opname 2 en 4 vind ik nogal storend. Zou er zelf voor gekozen hebben om dan Nikki iets ruimer op de foto te zetten. Ben ook benieuwd naar je workflow...kleuren komen nogal soft over.....
Maar ook ik ben niet helemaal weg van deze serie. De kleuren vind ik niet lekker helder voor een newborn. Foto 1: het standpunt vind ik hier jammer, omdat nu het hoofd van het kleintje zo goot overkomt
Foto 4 is nu blauwig… De bovenste vind ik toch mooier hoor. Ik vind de foto was wazig en inderdaad met een kleurzweem. Dit kan natuurlijk wel heel mooi zijn maar hier doet het de huid van het kleintje geen goed. Ik zie een baby toch graag iets meer roze i.p.v paarsigblauw. Zie jij dit ook op je monitor? Zo niet dan kan het zijn dat je moet gaan kalibreren. Ik zag andere foto's van je en daar zit geen blauwzweem doorheen.
scherm opnieuw gekalibreerd en kwam er achter door een systeemfout dat hij gekalibreerde profiel niet opslaat. Inmiddels ochtend bezig geweest maar dan heb je wat.....zie nu duidelijk jullie punt! Heb weer wat te doen voorlopig! Als ik tijd heb zal ik hem er opnieuw opzettten.