Je hoeft natuurlijk niet iedere plaat die je ziet mooi te vinden en dat verwacht ik zeer zeker niet van mijn platen. Ik kan daar ook heel goed mee om gaan. Ik heb alle respect voor je reactie. Het is er m.i. alleen eentje waar niemand wat mee kan. Het zou voor mij en misschien voor eenieder hier fijn zijn als je precies probeert te verwoorden wat je bedoelt.......
1e en 2e vind ik een prima foto"s jo mooi van kleur en scherpte. 3e vind ik de pluizen op de achtergrond een fraai geheel vormen. op de voorgrond weer iets minder. 4e komt voor mij ook wat hard over.
Jo.....deze zijn jouw handelsmerk......ze zijn gewoon prima voor mij,zelfs ben ik er jarloers op.... hoe jij speelt met de scherptediepte is voor mij een kunst....
foto 1 en 2 zijn voor mij top scherpte op de juiste plek, mooie compositie en fraai van kleur.foto 3 vind ik niet zo geslaagd foto kijkt niet fijn is druk en waar de nadruk (scherpte) ligt is niet duidelijk. Foto 4 heeft wel scherpe elementen maar is ook druk en kijkt niet fijn.
Zo zie je dat fotografie o.a. met smaak te maken heeft. De platen die door jullie hier als minder ervaren werden, werden op andere fora als verrassend anders ervaren.