HDR

Hier kun je je urban foto's plaatsen
Plaats reactie
John1984
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

HDR

Bericht Geplaatst:

Hoi allemaal,

Ik heb vandaag wat gefotografeerd in Amsterdam. Omdat ik graag met HDR wilde oefenen heb ik hieronder wat resultaten geplaatst. Ik ben er zelf tevreden over, maar hoor graag wat jullie ervan vinden.

Groetjes John

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Omhoog Profiel Foto's
eriktimmermans
Lid
Lid
Contacteer:

HDR

Bericht Geplaatst:

Ik vind ze prachtig!!
Omhoog Profiel Website Foto's
Mendel
Lid
Lid
Contacteer:

Re: HDR

Bericht Geplaatst:

Beeld, diepte en sfeer van de laatste spreken me meeste aan. Maar de bewerking heeft de structuur heel soft gemaakt waardoor het me niet zo smaakt. Als je de kleuren en contrasten van de voorgaande platen in deze laatste weet te leggen zou het me veel meer tot de verbeelding spreken.

Eerste vier platen spreken me als onderwerp, en opbouw het minste tot de verbeelding :)
Maurice78
Lid
Lid

HDR

Bericht Geplaatst:

Erg leuke locatie ben ik wel eens geweest met een paar mensen van het forum.

De enige die me echt aanspreekt is #3

Waar je bij HDR/tonemapping vooral op moet letten is de halo's zoals bij nummer twee bij het dak. Daarnaast is het verstandig om af en toe weg te lopen van de monitor en een half uurtje later nog eens te kijken. Vooral bij dit effect is het vaak dat je door enthousiasme tever door schiet.

Grt
Maurice
Omhoog Profiel Foto's
Erik Symoens
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Sluit me volledig aan bij Maurice.....je ziet de bewerking of je maakt de bewerking en je bent zo enthousiast over de bewerking dat het toch misschien beter kan of dat je dingen effe niet ziet....
pas op wat je hier laat zien vind ik al knap maar je hebt nevenwerkingen en die vallen ook op....
Frans
Lid
Lid

HDR

Bericht Geplaatst:

Ben het zowel met mendel als Maurice eens.

Als oefening meer dan geslaagd.
Nu de details nog en de onderwerpen als in de laatste.
Daarin was het misschien mooier geweest als je wat meer naar rechts was gaan staan zodat trein en boot los van elkaar gekomen waren.
Omhoog Profiel Foto's
John1984
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Hoi!

Bedankt voor jullie reacties, de halo's zijn mij inderdaad ook niet ontschoten ik moet alleen uitzoeken hoe ik die zoveel mogelijk kan voorkomen in de toekomst.

Qua bewerken heb ik gebruik gemaakt van photomatix, en ik was idd erg enthousiast over de uitkomst waardoor ik detail zal hebben gemist, goede tip om in het vervolg op te gaan letten!

Ik heb een aantal van deze en andere uit deze serie ook omgezet in zwart - wit, bizar gewoon hoe de foto compleet veranderd en een andere sfeer bewerkstelligt! Ik zal nog veel oefenen, en ook nog veel plaatsen, sinds het begin van deze hobby in september vorig jaar heb ik al veel opgestoken van de feedback op dit forum, dank daarvoor!

Gr. John
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Urban”