Oog van een jong mens
- Nuchelmans
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
Laatst gewijzigd door Nuchelmans op 22 mei 2015 11:48, 2 keer totaal gewijzigd.
- Nuchelmans
- Lid

aangepast!

- BT
- Lid

- Bezwaar bewerken: Ja
- Geslacht: Vrouw
- Contacteer:
Het is een leuk idee maar als beginnende fotograaf kan ik misschien de tip meegeven om niet meteen te gaan experimenteren met de 'moeilijkere'/specialere foto's. Probeer vooral gewone foto's te nemen en let in het begin goed op de kwaliteit (belichting/compositie). Expressie en originaliteit komen dan later vanzelf wel! Zo heb ik het toch gedaan...
Het oortje is iets te rood en bovenaan links is het te donker.
Doe vooral verder met foto's nemen en ik ben zeker benieuwd naar meer van uw hand.
Het oortje is iets te rood en bovenaan links is het te donker.
Doe vooral verder met foto's nemen en ik ben zeker benieuwd naar meer van uw hand.
- Nuchelmans
- Lid

Bedankt tot zover,
met lightroom heb ik al even geprobeerd om dat donkere vlak lichter te maken. daardoor viel er een hele hoop diepte weg vond ik.
met lightroom heb ik al even geprobeerd om dat donkere vlak lichter te maken. daardoor viel er een hele hoop diepte weg vond ik.
- Tony
- Lid

- Geslacht: Vrouw
- Contacteer:
waarom zou men hier negatieve opmerkingen maken over je neefje
BT heeft het prima verwoord
over de foto kan ik alleen maar zeggen vind het niet zo geslaagd, mist naar mijn idee toch teveel aan scherpte, als het om het oog gaat zou ik ook alleen het oog gecropt hebben zonder oor dat is nu hier wel storend 
BT heeft het prima verwoord
over de foto kan ik alleen maar zeggen vind het niet zo geslaagd, mist naar mijn idee toch teveel aan scherpte, als het om het oog gaat zou ik ook alleen het oog gecropt hebben zonder oor dat is nu hier wel storend 
- Nuchelmans
- Lid

Henry,
ik kon niet anders dan stiekem lachen toen ik jouw mening las, met jouw gekozen avatar-foto
ik kon niet anders dan stiekem lachen toen ik jouw mening las, met jouw gekozen avatar-foto

- sugarman
- Lid

- Contacteer:
Met de combi f/5.6 en 300mm heb je weinig scherptediepte en dat zie je hier ook heel duidelijk in terug.
De scherpte ligt meer op zijn wang onder het oog en dat zou zijn oogharen en oog zelf moeten zijn.
Voor dit soort plaatjes zou je de volgende keer het diafragma meer kunnen dicht knijpen naar bijvoorbeeld F14 en minder MM gebruiken, zeg ongeveer 85mm op een afstand van ongeveer een halve meter van het oog af.
En hoe minder je gaat uitsnijden (eigenlijk nooit doen) hoe beter de kwaliteit bewaard blijft voor wat betreft de scherpte.
De scherpte ligt meer op zijn wang onder het oog en dat zou zijn oogharen en oog zelf moeten zijn.
Voor dit soort plaatjes zou je de volgende keer het diafragma meer kunnen dicht knijpen naar bijvoorbeeld F14 en minder MM gebruiken, zeg ongeveer 85mm op een afstand van ongeveer een halve meter van het oog af.
En hoe minder je gaat uitsnijden (eigenlijk nooit doen) hoe beter de kwaliteit bewaard blijft voor wat betreft de scherpte.
- Frans
- Lid

Bij een jong mens passen voor mij veel meer lichte en frisse tinten.
Het licht lijkt dwars op het gezicht binnenste komen.
Dat zou de blauwe verkleuring van de neuskant van het oogwit verklaren die in de schaduw licht.
Je kent ze vast wel de sneeuwfoto's, met heel blauwe sneeuw in de schaduw als er ook zonbeschenen delen in de foto zin.
Zelfde fenomeen.
Het licht lijkt dwars op het gezicht binnenste komen.
Dat zou de blauwe verkleuring van de neuskant van het oogwit verklaren die in de schaduw licht.
Je kent ze vast wel de sneeuwfoto's, met heel blauwe sneeuw in de schaduw als er ook zonbeschenen delen in de foto zin.
Zelfde fenomeen.