Gemaakt op 8x10 inch papier in Henri Chapelle

Ik had je al even een PB gestuurdDegroto schreef:Tenks. En groot formaat he? Enne dit forum volgens mij wel een goede tip.

Nou niet echt in dit geval aangezien het papier in de camera zat toen de foto gemaakt werd. Daarna is het een kwestie van ontwikkelen. En het papier is rood licht ongevoelig. Anders ja. Maar digitaal kun je natuurlijk ook wat aanpassen.FotoMarius schreef:Jammer van die stopcontacten boven het hoofd…
Die witte randjes/zolen kun je doordrukken of zwartmaken, dit kan ook in de doka…

Bij het negatief Z/W afdrukken via vergroter in de doka op bijvoorbeeld Barietpapier, alles/veel mogelijk…Degroto schreef:Nou niet echt in dit geval aangezien het papier in de camera zat toen de foto gemaakt werd. Daarna is het een kwestie van ontwikkelen. En het papier is rood licht ongevoelig. Anders ja. Maar digitaal kun je natuurlijk ook wat aanpassen.FotoMarius schreef:Jammer van die stopcontacten boven het hoofd…
Die witte randjes/zolen kun je doordrukken of zwartmaken, dit kan ook in de doka…
Tja die stopcontacten die heb ik met het scherpstellen niet gezien terwijl ik daar wel op probeer te letten in de meeste gevallen. You live and learn

Als je vergroot inderdaad. Maar als je het papier meteen in de camera belicht kan dat niet. Aangezien je pas kunt zien wat er op de foto staat als ie ontwikkeld isFotoMarius schreef:Bij het negatief Z/W afdrukken via vergroter in de doka op bijvoorbeeld Barietpapier, alles/veel mogelijk…Degroto schreef:Nou niet echt in dit geval aangezien het papier in de camera zat toen de foto gemaakt werd. Daarna is het een kwestie van ontwikkelen. En het papier is rood licht ongevoelig. Anders ja. Maar digitaal kun je natuurlijk ook wat aanpassen.FotoMarius schreef:Jammer van die stopcontacten boven het hoofd…
Tja die stopcontacten die heb ik met het scherpstellen niet gezien terwijl ik daar wel op probeer te letten in de meeste gevallen. You live and learn![]()
Doordrukken/tegenhouden met hulpmiddelen en verdere bewerkingen zijn mogelijk, maar wel veel werk…