Camera: Olympus OM2
Objectief: Zuiko 1.8 50mm

Dat mag natuurlijk. Trouwens, de ruis die je ziet noemen we korrel in de analoge wereld en is normaal voor een 800 ISO film. En geen scherp punt? Hmmmmmmm, dat zie ik toch andersEelke schreef:Ik vind persoonlijk de gehele foto niks hebben. Hij heeft veel ruis veel te druk geen enkel scherp punt . Nee deze heeft niks voor mij.

Dat is een heldere uiteenzetting. Ik zal er in het vervolg beter op letten. Ik dacht dat het oog maar naar één plek getrokken werd, maar kennelijk ervaren anderen dat anders. Bedankt!Matthijs schreef:Ik doe het zelf nooit, analoog fotograferen maar ik weet dat het veel meer is dan alleen een knopje indrukken zoals het nu meestal gaat.
About the picture:
Mooie kleuren, ruis hoort er gewoon bij.., leuke scherptediepte! Maar het lastige aan deze foto vind ik dat ik niet precies weet waar ik moet kijken. Er zijn namelijk meerdere bloemen "scherp".

Dank Henry. Dat was ook wat mij aansprak. Daarom verbaasde het mij dat dat kennelijk niet goed genoeg overkwam. Gelukkig was er toch nog iemand. Daar doe je het dan weer voorHenry schreef:Dit wildboeket spreekt mij wel aan. Ik heb niet zoveel last van de drukte.
Ik vind de verschillende kleuren wel wat hebben.

Dank jewel Geert!NikonP90 schreef:Mijn oog valt toch wel naar een zeker punt, en dat is naar de gele bloemen... verder vind ik de blauwe onscherpe bloemen in je bg een meerwaarde voor deze opname.
Gr. Geert
Ben ik ook met je eens Frans. Het gaat om de foto. Helaas krijg ik de foto's meestal niet zo ruisvrij als digitaal, wat ik persoonlijk niet erg vind. Maar ruisvrij schijnt tegenwoordig de standaard te zijn, elk spatje ruis is uit den boze. In die zin is het wel analoog versus digitaal. Nogmaals, wanneer mijn foto's niet goed zijn hoor ik het graag, maar ik ben me er tegelijkertijd van bewust dat de smaak van persoon tot persoon verschillend is en ik alleen een gewaardeerde foto kan plaatsen wanneer deze qua compositie helemaal goed is en moet er dus iets harder voor werken. Dat vind ik eigenlijk ook wel prettig, omdat je je er dan elke keer weer heel bewust van bent hoe je iets wil hebben.Frans schreef:Het hoeft niet altijd voor de massa te zijn.
Je zit hier op een site waar mensen de moeite nemen commentaar te geven op je foto's.
Denk ook niet dat het hier gaat om analoog versus digitaal.
Maar meer om de inhoud van de foto.