Bewerkingen van foto’s waarvan de maker vindt dat daarbij bijzondere, niet alledaagse technieken zijn gebruikt. Bij plaatsing graag een korte toelichting over die gebruikte technieken.
Enkelen zullen deze foto misschien nog kennen.
Het is al een oude plaat die jaren boven onze bank heeft gehangen.
In het kader van al de van Eekelens en de opdracht foto zonder compo wilde ik deze foto hier toch eens laten zien.
Maar dan neemt niet weg dat ik hem echt heel erg gaaf vind. Hele fijne kleurtoon, beweging getuigt van originaliteit, maar die is bovenal erg gaaf om te zien. Heerlijk beeld!
Allemaal bedankt, je hebt soms van die foutjes hé.
Henry; het is een meeuw die net opstijgt terwijl het al begon te schemeren dus de sluitertijd was veel te lang. Ik was wel meegegaan met de beweging. Ik had de foto ook bijna al gewist op het strand. maar dat heb ik gelukkig toen niet gedaan.
Deze vind ik wel erg mooi!! Ik ze steeds meer van die onscherpe vage aquarel achtige platen voorbij komen en ik snap ze niet. Maar deze is erg mooi! Je herkent de vogel, je ziet de scherpte en helderheid en de beweging ligt als een sluier vast gelegd. Schitterend!!
(het zwarte kader past niet zo bij de beweging van de heldere vogel vind ik persoonlijk.)