Afgelopen vrijdag een workshop gevolgd, kievitsbloemen fotograferen tijdens de zonsondergang. Zo mooi om in een veld met duizenden bloemen te vertoeven. Veel opnames gemaakt, voor de eerste keer dit bloemetje voor mn lens dus even wennen. Na een paar uur mochten we ook nog genieten van een mooie zonsondergang.
1.
2.
3.
4.
5.
Update n.a.v. idee Deva:
Laatst gewijzigd door Jannette op 27 apr 2016 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
@ Frans zo zie ik het ook een beetje, en zo beleefde ik het ook die avond, het werd steeds mooier. Was erg blij toen ik die laatste foto op mn computer bekeek
Die laatste is écht heel mooi! Wat mij opvalt is dat de bloem naarmate de serie vordert steeds blauwer wordt (ik neem aan dat we nog steeds een witte kievitsbloem zien?) Dat is vast te verklaren maar ik snap het niet.
Bij die laatste (supermooie) foto zou ik overwegen om de 'vlek' links boven de horizon weg te klonen en ook de aar pal rechts naast het blaadje van het hoofdonderwerp. Maar misschien hou jij niet van dat soort aanpassingen of zou het dan een te steriel beeld worden.
@Deva Ik denk dat het komt door het avondlicht dat de bloem blauwer wordt, heb deze wel iets lichter gemaakt (ben nog niet helemaal thuis in optimaal belichten in het veld).