Foto is gemaakt in 2017 op een welkom thuis feest.

Kan je uitleggen wat je bedoeld met vlak Fran.fran schreef:Een vrolijke dame, ligt het aan mij maar de belichting komt me wat vlak over.
Wat is er wel goed aan deze foto Daniel?Daniel Doyen schreef:Leuk ! ( dank zij het model ) maar over de belichting volg ik Fran, en een technisch sterk beeld vind ik het niet deze maal.

Dat zou kunnen volgens de regeltjes Frans maar als iemand zijn neus wat spant/optrekt tijdens het lachen is dat dan niet het moment. Kan je iemand dan niet fotograferen? Het is gewoon op een feest gemaakt, gewoon zoals de mensen zijn. Zijn dat per definitie snapshots of kunnen daar ook gewoon mooie foto's gemaakt worden.Frans schreef:Wat je kunt doen is wachten op het goede moment.
Kijk eens naar de neus en zie dat alle spieren gespannen zijn.
Dat is niet het beste moment.
Dus omdat er niet over nagedacht wordt is het geen foto maar een snapshot.Daniel Doyen schreef:Frans legt het prima uit Joop, voor mij is je foto ook maar een " snapshot " een leuk tussendoortje,
weinig over nagedacht, snel, snel klik, klik...
Ja heb ik op een bepaalde manier gezegd, klopt en ik heb het idee dat je daar gepikeerd over bent want voor de rest heb je daar geen uitleg gegeven op de opmerkingen/vragen die ik over jou foto had.Daniel Doyen schreef:Op mijn vorige foto gaf ik wat uitleg hoe die tot stand kwam, hoe er aan gewerkt werd, hoe goed er over nagedacht is... en Joop je gaf kritiek dat ik dat deed.

Joop, zonder je willen tegen te spreken, dit is niet hoe ik foto's maak, er steekt veel meer achter dan alleenDe een schiet in een studio en plant alles van te voren en licht alles uit en hoeft dan alleen maar op het knopje te drukken.
Dat is het zeker en moet je ook vooral blijven doen. Voor mij is fotograferen ook meer dan op een knopje drukken en ik blijf er zeker ook van genieten.Daniel Doyen schreef:dat ik er plezier aan beleef, blijft voor mij gewoon het belangrijkste