Henry schreef:De Smurf Angels staan er netjes op!
De locatie heeft mooi zacht licht.
Eerlijk gezegd denk ik dat er in de compositie nog wat te winnen valt. Met name de twee rechtse meisjes lijken een beetje buiten de groep te vallen. Hoe dan? Door ze ergens anders meer in of achter de groep links in de foto te plaatsen bijvoorbeeld. Tja... als niet-portretfotograaf zou ik zeggen: kijk nog eens naar tips op het internet voor het fotograferen van groepen mensen. Bijvoorbeeld naar het filmpje hieronder.
Leuke plaat. Ben het wel eens met Henry over de twee rechter dames. Er valt nog wat te winnen. Weet ook niet hoeveel tijd je hebt gestopt in het plaatsen van de dames. Of dat het meer een spontane groepsfoto is...
Henry schreef:De Smurf Angels staan er netjes op!
De locatie heeft mooi zacht licht.
Eerlijk gezegd denk ik dat er in de compositie nog wat te winnen valt. Met name de twee rechtse meisjes lijken een beetje buiten de groep te vallen. Hoe dan? Door ze ergens anders meer in of achter de groep links in de foto te plaatsen bijvoorbeeld. Tja... als niet-portretfotograaf zou ik zeggen: kijk nog eens naar tips op het internet voor het fotograferen van groepen mensen. Bijvoorbeeld naar het filmpje hieronder.
Groepsfoto,s zijn retemoeilijk. Ik vind t een van de lastigste disciplines die ik ken. Men zegt wel eens dat de moelijkheid kwadratisch toeneemt met het aantal. Dat klopt kan ik wel zeggen uit ervaring . Mede uit dat oogpunt vind ik dit een erg geslaagde foto.het risico van erg veel regiseren en positioneren is dat er ook een stuk spontaniteit verloren gaat. De meiden staat er ieder voor zich leuk op dat zou bij mij eis 1 zijn en de rest is meegenomen.
Dank voor de reacties, complimenten en tips, interessant filmpje ook.
Voor mij zijn het altijd spontane shoots op school en het moet ook altijd even snel.
Het begint vaak met dat 3 vriendinnen op de foto willen, de 4e ziet dat en wil ook en voor je het weet komen er nog meer meiden aanvliegen die er even snel op willen, is denk ook met de 2 rechtse dames gebeurt.