Bedankt voor het kijken, Henk
Bedankt voor het kijken, Henk

Dezelfde lens steeds de Hermagis Portrait Petzval no7, ergens rond de 200mm brandpunt en open lens F3.75 Met collodion open lens, bij papiernegatief 1,5 stop gediafragmeerd.petervaneekelen schreef:Andere lens dan Frank 1? Deze bevalt me aanzienlijk beter, kan natuurlijk aan het proces liggen (vorige was papier) maar er lijkt me meer aan de hand. Zo kijkt Frank hier indringender, en komt zijn baard (toch wel bepalend) er hier veel beter uit. Zowiezo allemaal prachtwerk, en leuk dat we het zo kunnen vergelijken nu!
P.S. Vergelijken is erg makkelijk via "Zoek foto´s van gebruiker"-optie, na klikken op naam van Henk47.
Dus toch het proces. Dank voor het informatieve antwoord.Henk47 schreef:Dezelfde lens steeds de Hermagis Portrait Petzval no7, ergens rond de 200mm brandpunt en open lens F3.75 Met collodion open lens, bij papiernegatief 1,5 stop gediafragmeerd.
Ik las ook ergens de opmerking over donkere brille glazen op een foto van Frank, terwijl ik daar in de studio niets van heb gezien. De verklaring lees ik op facebook bij een foto van collodionist Thilo Nass:
“unfortunately his glasses had UV protection, which looks like sunglasses on collodion”