Prima portret met een leuke ontspannen houding van het model. Achtergrond matcht goed bij haar. Wanneer ik de foto vergroot valt mij op dat de scherpte net niet ligt waar het mijn inziens moet liggen op haar ogen. In de vergroting vind ik dat het ligt op haar bovenlijf.
Prima portret.
Voor dit soort beeld zou ik het wel iets ruimer in kader nemen zodat de arm ook in beeld komt. Is dan allemaal een beetje volgens de regels van de klassieke leer.
Verder zou ik als tip geven dat je ook goed op de kleding moet letten. Zit het kraagje goed? Dat soort dingen. Fotografie is vooral ook veel studie maken van je onderwerp.
@Artenco Bedankt . De scherpstelling nav jouw opmerking gecontroleerd (viewnx)maar is zeker niet op haar bovenlijf maar precies tussen haar ogen. Wat ook eigenlijk niet helemaal optimaal is.
@Xafke Ik ben het wel met je eens maar eigenlijk heeft ze niet echt geposeerd en heb ik niet veel aansturing gegeven. Mijn broer en schoonzus wilde de studio zien en heb ze toen beiden even op de foto gezet. De resultaten waren toch zodanig dat ik het hier op het forum wel aandurfde.
Je tips neem ik mee voor een volgende shoot.
Heb toch een punt van aandacht.
Bij mannen worden de groeven en rimpels doorleefd benoemd.
Bij vrouwen wordt het minder gewaardeerd als alles haarscherp uit de verf komt.
Licht dat meer van voren komt helpt al een hele hoop.
Scheelt in microcontrast.
Zie ook http://www.clarkvision.com/articles/lighting.part3/" onclick="window.open(this.href);return false;