@Frans:
Zou je wat willen vertellen over het totststandkomen van de foto
Ik reis het liefst alleen of met het gezin. In principe ga ik nooit met een gezelschap of groep op reis.
Een week voor ons vertrek hebben we onze vakantieplannen gewijzigd en een paar dagen voor vertrek tickets gekocht: 4 retourtjes Dar Es Salam, dat was het. Dag voor vertrek zaten we nog op het ziekenhuis voor spuitjes en pilletjes.
Deze foto is genomen in Dar es Salam. Wij, ons gezin, waren al eens een dag eerder in Dar Es Salam geweest. Deze dag was er weinig animo en zodoende ben ik alleen gegaan. Dit heeft het voordeel dat ik veel eerder met locals in contact kom en op plaatsen (straten en wijken) kom waar de andere gezinsleden geen interesse in hebben.
Bij deze foto was ik dus alleen en zonder gezelschap. Op een gegeven moment had ik contact met deze jongen en heb ik na enige tijd enkele foto’s kunnen maken. Een tweede kans krijg je niet en stoelen verplaatsen of andere positie voor een betere foto is er zeker niet. Al zou ik een tweede kans gekregen hebben dan zou hij niet meer zo gekeken hebben.