Vicky
- petervaneekelen
- Moderator
- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
- Contacteer:
Bijzondere plaat Xavier, en in mijn boek is dat altijd lovenswaardig 
- Andre Vleminckx
- Lid

Fijne plaat met prachtig licht
- Ronald Jan 70
- Lid

- Bezwaar bewerken: Ja
- Contacteer:
Mijn vraag waar gaat het om in deze foto , voor mij te veel aandachts- punten.
- xafke
- Lid

Dank u wel. Ik ben erg blij dat jullie zien wat we bedoeld hadden met deze setting.
Ja het idee kwam in overleg met de styliste, make-up artiest en roofvogel expert van wat haalbaar was.
Het vind idd zijn inspiratie in de griekse mythologie maar we hebben er ons eigen ding van gemaakt. Het is niet een bestaand verhaal voor zover we weten buiten de gekende water, aarde, vuur en lucht.
Het idee was om de spanning tussen water en vuur in beeld te brengen.
De roofvogel is echt en verwijst enerzijds naar aarde, vrijheid en wijsheid.
Op wat kleine manipulaties na komt dit beeld zo uit camera.
Het moeilijkste was het licht in balans te krijgen. Ik dacht 6 flitsen gebruikt te hebben.
Probeer maar eens met een lichtmeter in die kuip te kruipen. En het was dan nog eens superkoud ook. Niet dat water maar buiten was het echt zeer koud en pikkedonker.
Dit hebben we gemaakt bij nacht in open lucht.
Eerst had ik de vogel keurig uitgelicht maar de spanning in het beeld was er niet. Heb ik gewoon het lichtje op de vogel uitgezet en BAM! Het zat er bovenop. In een half uurtje hebben we dit ingeblikt.
Uren voorbereiding, verre locatie, nachtwerk en probeer maar eens een team samen te krijgen op dat uur.
Erg fijn als je de juiste mensen rond je hebt die er voor willen gaan.
Ja het idee kwam in overleg met de styliste, make-up artiest en roofvogel expert van wat haalbaar was.
Het vind idd zijn inspiratie in de griekse mythologie maar we hebben er ons eigen ding van gemaakt. Het is niet een bestaand verhaal voor zover we weten buiten de gekende water, aarde, vuur en lucht.
Het idee was om de spanning tussen water en vuur in beeld te brengen.
De roofvogel is echt en verwijst enerzijds naar aarde, vrijheid en wijsheid.
Op wat kleine manipulaties na komt dit beeld zo uit camera.
Het moeilijkste was het licht in balans te krijgen. Ik dacht 6 flitsen gebruikt te hebben.
Probeer maar eens met een lichtmeter in die kuip te kruipen. En het was dan nog eens superkoud ook. Niet dat water maar buiten was het echt zeer koud en pikkedonker.
Dit hebben we gemaakt bij nacht in open lucht.
Eerst had ik de vogel keurig uitgelicht maar de spanning in het beeld was er niet. Heb ik gewoon het lichtje op de vogel uitgezet en BAM! Het zat er bovenop. In een half uurtje hebben we dit ingeblikt.
Uren voorbereiding, verre locatie, nachtwerk en probeer maar eens een team samen te krijgen op dat uur.
Erg fijn als je de juiste mensen rond je hebt die er voor willen gaan.
- Daniel Doyen
- Lid

- Bezwaar bewerken: Ja
Zeker en vast een origineel beeld, met eigenwijze interpretatie...
DD.
DD.