Afgelopen maandag was er een motorcross-evenement bij mij in de buurt, en hoewel ik dat altijd een prachtige sport heb gevonden ben ik er nog nooit eerder geweest.. Maar daar heb ik verandering in gebracht, en de camera is meegaan. De modderkluten vlogen om m'n oren zodra de motoren langs me heen reden, met de bijbehorende acceleratie en (overheerlijke) 2-takt geur.
Hieronder een foto die in mijn ogen de beste was uit een serie van 1100 foto's (binnen anderhalf uur tijd...)
Dit is een jonge knul van volgens mij 13 jaar die erg goed presteert op de motorcross.
D750 + 80-200 2.8
F/2.8 | 1/3200 sec. | ISO-140
Wat een toffe reacties weer! Ik was hier ook wel content mee.
Het was 1 van de eerste shots die ik maakte en voor mijn gevoel ook gelijk de beste van de 1100 foto's (ja Frans, 1100 is veel maar na een kleine uitdunning had ik er nog 55 over).
@Henry, zou je een voorbeeldje willen maken hoe jij het in gedachten had? Ik vond deze uitsnede prima, maar moet toegeven dat dit de enige uitsnede was die ik geprobeerd heb..
@Fran, dat ga ik zeker doen, het is weer een andere en zeker ook leuke tak van fotografie.
@Harry, goed gezien. Ik zat flink in dubio over de D750 of een D810. Het is een D750 geworden, maar achteraf gezien was een D810 een betere keuze geweest gezien mijn doeleinden en eisen. Daar heb ik me weer in vergist..