Dat kan hoor Frans, dat de basis teveel onderbelicht is en er geen detail meer in de donkere delen te verkrijgen is, maar vaak valt er best nog wel veel te redden.
Ik weet natuurlijk niet hoe je origineel eruit ziet en of je ook een RAW-bestand ervan hebt, maar mijn advies is om in ieder geval geen contrast toe te voegen in de nabewerking als er delen te licht of te donker zijn, eerder contrast eruit halen als de foto dat toelaat.....deze foto komt op mij erg contrastrijk over en dat versterkt de donkere en lichte delen.
Ook de achtergrond is best wel onrustig(de Beer komt er niet lekker los van) en dat komt ook omdat de Beer te dicht op de achtergrond ligt, maar het lijkt ook net of er wat ruis in de achtergrond zit, is misschien geen ruis, maar door de achtergrond te ontruisen wordt het denk wel beter.
Ook zou ik nog naar de kleuren kijken, de foto toont erg koel hier en in de donkere delen zoals de neus zit ook duidelijk teveel blauw.
Ik heb zelf nog even gekeken of ik het misschien nog beter kon krijgen, maar op deze kleine JPEG zijn de donkere delen echt te ver dichtgelopen en krijg ik dat niet meer goed.....de kleur en zo natuurlijk wel, maar het belangrijkste zijn die donkere delen vind ik.