voor Frako

Behalve vogels en insecten
Plaats reactie
Nuelle
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

voor Frako

Bericht Geplaatst:

Frako vroeg in mijn vorige topic: heb je de hond erin gezet of stond ie daar? Goeie vraag natuurlijk.

Dus nog eentje; Voor mij viel ie af omdat hij zijn voorpoot gebogen onder zich heeft. Typische houding voor een windhond maar net niet al te mooi. Ik vind het mooie foto maar eenmaal thuis vond ik de voorpoot toch niet zo mooi als ik ter plekke dacht dat ik het vond. Na een paar maanden stoor ik me er niet meer aan denk ik hahahaha!
Daar geschoten dus. ;-)
Afbeelding
Henry
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

voor Frako

Bericht Geplaatst:

Mooie omgeving.
Nu ik het weet van het pootje, zie ik het ook.
Fotosmurf
Moderator
Contacteer:

Re: voor Frako

Bericht Geplaatst:

Afgezien van het pootje was je vorige gewoon mooier met een staande hond en zeker qua kleuren.
Nuelle
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Thanks! Ik vind deze mooier... behalve dat pootje :D
Ahum
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Ik vind lichaamshouding van de hond in de vorige foto ook mooier. ;)
Hans v Ee
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Prachtig koppie!! Gr. Hans.
Ronald Jan 70
Lid
Lid
Contacteer:

voor Frako

Bericht Geplaatst:

Mooie foto mooie sfeer door de kleur en het goed gekozen standpunt.
frako
Lid
Lid

voor Frako

Bericht Geplaatst:

Beiden erg mooi! Leuk dat je dit speciaal voor mij uitlegt. Maar waar heb je dit dan opgenomen. Het lijkt wel een Romeinse tempel?
Nuelle
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Thanx!!
@Frako: ik geef mijn locaties niet graag prijs. Iets teveel concurrentie. Maar je hebt genoeg plekken in Ned en België waar je dit soort foto's kan maken. Zolang je maar zorgt voor het juiste standpunt en hoek van waaruit je fotografeert, kan je dit zelfs in de stad op mooie trap maken.
Henry
Lid
Lid

voor Frako

Bericht Geplaatst:

Nuelle, ik geef je groot gelijk om je locaties niet prijs te geven. Zéker als je van fotografie ook je beroep hebt gemaakt.
Nuelle
Lid
Lid
Contacteer:

Re:

Bericht Geplaatst:

Henry schreef:Nuelle, ik geef je groot gelijk om je locaties niet prijs te geven. Zéker als je van fotografie ook je beroep hebt gemaakt.
Dankjewel Henry! Toen ik het opschreef was ik bang dat ik er commentaar op zou krijgen :blush
Het klopt dat ik sommige plekken even voor mezelf hou. Dat vraag ik ook van mijn cursisten. Ik weet van bijv bloemen veldjes dat hondenfotografen massaal erop af gaan en als je dan komt voor een foto de boel of plat is of al bezet. Laatst had ik een Lavendel veldje ontdekt. Ik hou dat voor mezelf of ik deel het met een enkele fotograaf.
Henry
Lid
Lid

voor Frako

Bericht Geplaatst:

Ik vind de tip die je geeft ("Zolang je maar zorgt voor het juiste standpunt en hoek van waaruit je fotografeert, kan je dit zelfs in de stad op mooie trap maken") al meer dan genoeg informatie bevat. Door als fotograaf beter te kijken vind je, als je geinteresseerd bent in het maken van dit soort beelden, vanzelf dit soort locaties. Locaties die ook nog eens dichter bij jezelf in de buurt liggen.
fran
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Deze is ook mooi, het pootje stoort me eigenlijk niet zo maar ik vond de andere mooier, daar stond de hond zo koninklijk op.

Voor wat betreft locaties, een van de dingen die je moet leren als je model(mens/dier)fotografie wilt doen op locatie, is het spotten van locaties. Gewoon goed om je heen kijken als je op pad bent en aantekeningen maken waar de locatie is, want dat vergeet je meestal. Maak ook een notitie mbt de stand van de zon en wat waarschijnlijk de beste tijd is om daar te fotograferen. Toen ik nog modelfotografie deed zat de meeste tijd in het vinden van geschikte locaties en het daar heen rijden. Het fotograferen was dan meestal snel gebeurd.
frako
Lid
Lid

voor Frako

Bericht Geplaatst:

Nuelle ook ik heb begrip voor het feit dat je de locatie niet doorgeeft. Vindt het wel leuk om te weten dat het in ieder geval niet in Griekenland is gemaakt oid. Uitdaging om zulke plekken te ontdekken.
@Fran Goede tips. Zeker voor portretten.
Nuelle
Lid
Lid
Contacteer:

Re:

Bericht Geplaatst:

Henry schreef:Ik vind de tip die je geeft ("Zolang je maar zorgt voor het juiste standpunt en hoek van waaruit je fotografeert, kan je dit zelfs in de stad op mooie trap maken") al meer dan genoeg informatie bevat. Door als fotograaf beter te kijken vind je, als je geinteresseerd bent in het maken van dit soort beelden, vanzelf dit soort locaties. Locaties die ook nog eens dichter bij jezelf in de buurt liggen.
Mooi verwoord!!
Nuelle
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

@Fran: heel herkenbaar. Locatie, locatie, locatie. Ik heb er zo een paar. En als je je locatie beter kent leer je inderdaad precies waar het licht valt.

@Frako: Dankje! Nee, het was gewoon in Ned. ;-) Mooie oude huizen hebben ook vaak mooie statige plekken voor foto's. Het is zoeken wat past bij je foto.
Plaats reactie

Terug naar “Dieren”