Neem ik gelijk een ander standpunt in dan mijn voorganger. Het is juist de tweede plaat die mij aanspreekt. Te vaak zie ik bij dit soort reportage's slecht de auto vol in beeld zoals de eerste. Iets wat de echte autoliefhebber zal kunnen bekoren, maar wat mij als fotoliefhebber niet lang de aandacht kan weten vasthouden.
De tweede laat veel meer zien, dynamiek van de race. De ene wagen op de voorgrond, mooi in beeld gebracht door je lage standpunt, neemt volop de bocht, terwijl in de achtergrond de achtervolger mooi onder de reclameborden de achtervolging inzet. Door de scherptediepte op de voorste wagen, en de onscherpte op de achterligger heb je rust in de plaat.
Mooi detail is trouwens de steentjes, en gruis die je op de baan voor de auto kan zien liggen...
opnamen op circuit maak ik meestal met tijdsvoorkeuze,1ste is gemaakt in de binnenkant van een snelle bocht,2de bij het uitkomen van een chicane,zo goed als plat op de buik!
Foto 1 vind ik op zich niet zo speciaal, registratie van een voorbij racende auto.... Foto 2 vind ik wel goed, sterk eigenlijk. Mooie diepte door de wazige auto op de achtergrond waardoor je een die chicane goed voor de geest kunt halen. Auto op de voorgrond mooi scherp ! Zie ze graag zo !