Friends....

Mensen in alle vormen en maten
Plaats reactie
ixus58
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Contacteer:

Friends....

Bericht Geplaatst:

Afbeelding
Afbeelding
Werk uit een shoot met Hanneke & Aline.
vooral in de nabewerking met frequency separation bezig gegaan geen makkie kom ik achter.
Hoor graag bevindingen.
Daniel Doyen
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man

Re: Friends....

Bericht Geplaatst:

De frequency separation ziet er niet slecht uit, vooral in de kleurenversie,
in de ZW versie is dit eigenlijk een minder gebruikelijk werk...

Door de houding, pose, en hoogte verschil is de balans tussen de twee dames wat uit evenwicht,
kijk bijvoorbeeld naar de rechtse dame met haar schouder recht naar de camera,
en de linkse dame met een compleet gedraaide schouder, die daardoor dubbel zo dik lijkt dan die van het rechtse model...

DD. ;)
ppp
Lid
Lid
Contacteer:

Friends....

Bericht Geplaatst:

Niet verkeerd, maar ii vind juist de naberwerking net wat minder. Met name bijde kinker dame oogt t wat "bobbelig" . ikzekf gebruikte vroeger ook regelmatig frequent seperation, maar ben er van af gestapt.m
Harry
Lid
Lid

Friends....

Bericht Geplaatst:

Mijn discipline niet zo. Ik vind het wel een mooi beeld maar vind het interessant om de comments van de heren hierboven te lezen. De blik van Aline vind ik mooi..wat onzeker, vragend, onzeker...mooi vastgelegd. Gr. Harry
ixus58
Lid
Lid
Contacteer:

Friends....

Bericht Geplaatst:

Merci, voor de reacties.
De bewerking was hier een try out van de frequency separation. Vind hetzelf ook vaak te steriel worden.
Maar wou het wel uitproberen en onder de knie krijgen wat nog een best een ding is. Verder leerde het me om enige ervaring in studio setting op te doen.
En niet onbelangrijk hoe belangrijk regiseren van het model is. B.v. de schouder waar Daniel het over heeft.
Met meerdere fotografen wordt dat zowaar nog lastiger.....kortom wel weer een leerzame ervaring.

Groet, Gerard
.
Gotchas
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Pose en blik van de dames vind ik wel fraai, maar ik vind het geheel te krap uitgesneden zowel boven als onder.
Verder is de huid bij beide dames wat te gladjes :D
Hans v Ee
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Ik volg Wendy in deze. Gr. Hans.
nancy_kelpie
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Misschien de frequency seperation op 50% zetten... óf het haar ook bewerken?

Ik vraag me namelijk af of de frequency seperation zo opvalt omdat het haar juist niet de high-fashion bewerking heeft gehad. Daar zie je heel veel kleine imperfecties, waardoor het extra opvalt dat die in de huid er niet zijn? Het haar zou je dan kunnen doen door losse haartjes weg te werken en vervolgens mooiere losse haartjes terug te tekenen en dodge/burn te gebruiken.

Verder hele mooie foto!
Frans
Lid
Lid

Friends....

Bericht Geplaatst:

Hier in het klein valt het niet zo op maar de ogen van Aline bevatten donkere plekken (schaduwen?) die er voor zorgen dat de pupillen vervormd lijken te zijn.

In een print lijkt me dat storend.
ppp
Lid
Lid
Contacteer:

Re:

Bericht Geplaatst:

ixus58 schreef:Merci, voor de reacties.
De bewerking was hier een try out van de frequency separation. Vind hetzelf ook vaak te steriel worden.
Maar wou het wel uitproberen en onder de knie krijgen wat nog een best een ding is. Verder leerde het me om enige ervaring in studio setting op te doen.
En niet onbelangrijk hoe belangrijk regiseren van het model is. B.v. de schouder waar Daniel het over heeft.
Met meerdere fotografen wordt dat zowaar nog lastiger.....kortom wel weer een leerzame ervaring.

Groet, Gerard
.
Ik weet niet hoe je het hebt toegepast, maar de selecties die je maakt voor f-s zijn belangrijk. Niet te kleine gebieden selecteren en ook "gelijkwaardig" qua vorm dus oogkas apart, , bovenkaak, tussen ogen, kin etc...
ixus58
Lid
Lid
Contacteer:

Re: Re:

Bericht Geplaatst:

ppp.[/quote]
Ik weet niet hoe je het hebt toegepast, maar de selecties die je maakt voor f-s zijn belangrijk. Niet te kleine gebieden selecteren en ook "gelijkwaardig" qua vorm dus oogkas apart, , bovenkaak, tussen ogen, kin etc...[/quote]

Merci PPP. Voor de tips.
Het is voor mij nog nieuw deze techniek en was al best tevreden met dit resultaat. Wetende dat het nog niet is wat het moet zijn en hoe precies goed toe te passen en huid is een delicaat verhaal kwam ik ook achter goed doseren is daarin belangrijk.
Het zal nog oefenen blijven!!! Merci.!!
Plaats reactie

Terug naar “Portretten”