Love can be complicated !

Mensen in alle vormen en maten
Plaats reactie
Daniel Doyen
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man

Love can be complicated !

Bericht Geplaatst:

.
Afbeelding
.
wilw
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Contacteer:

Re: Love can be complicated !

Bericht Geplaatst:

Mooie toning, ik zie het verhaal; maar ... heb je de dame rechtsvoor vervaagd of zo; vind het niet prettig kijken
ppp
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

wilw schreef:Mooie toning, ik zie het verhaal; maar ... heb je de dame rechtsvoor vervaagd of zo; vind het niet prettig kijken
Beeld an sich fraai, maar het onscherpteverloop komt op mij ook wat onnatuurlijk over
Daniel Doyen
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Mooie toning, ik zie het verhaal; maar ... heb je de dame rechtsvoor vervaagd of zo; vind het niet prettig kijken
Beeld an sich fraai, maar het onscherpteverloop komt op mij ook wat onnatuurlijk over

Allé jongens, ik denk dat het niet natuurlijker kan, ik heb niets vervaagd.

Het rechtse meisje staat een meter of vijf, zes dichter bij de camera, dan heb je automatisch een groot scherpte verloop, daar zorgt de lens voor.

En als ik me goed herinner stond er die dag een behoorlijke wind op die pier, windkracht 5 zou ik zeggen, wat aan het rechtse meisje ook nog enkele percent beweging onscherpte zou kunnen geven aan haar bovenlichaam en haar.

Het koppel links staat dan weer perfect in het scherpte bekijk van de lens, en de zee achteraan is dan weer volledig onscherp :)
Simpel toch...

Bedankt voor julie reacties :up

DD. ;)
yveske
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

mooi beeld :upc
wilw
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Tsja Daniel, ik geloof je zonder meer, maar dat maakt het voor mij niet beter :blush
ppp
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Ik denk dat t komt omdat t meisje veel onscherper oogt dan de railing waar ze voor staat. Verder is de afstand tov fotograaf tussen scherpe stel en onscherp meisje ook weer niet zo groot en tenslotte is de railing achter het scherpe stel weer vrij onscherp , dat maakt het allemaal wat vreemd en onwerkelijk
Daniel Doyen
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Verder is de afstand tov fotograaf tussen scherpe stel en onscherp meisje ook weer niet zo groot
Ik wil echt niet redetwisten hoor ppp, maar... dit is geshoot met een 200 mm lens,
en ik sta op ongeveer 6 of 7 meter afstand van het rechtse meisje ( en op een twaalftal meter van het koppel )

Of je dit nu zo een kleine afstand kan noemen vind ik wat raar of "onwerkelijk" :dk

Als ik buiten shoot werk ik heel dikwijls télé, het geeft diepte en sfeer aan mijn foto's.

Mijn buiten lenzen zijn bijvoorbeeld een 135 mm, een 70 200 mm of soms zelfs een 400 mm lens !
Vraag maar eens aan Nuelle wat mooie foto's je kan bekomen met lange télé lenzen .

Vele modellen fotografen houden zich aan een 50 mm lens,... is goed op zich, geen probleem,
maar ik shoot modellen met brandpunt afstanden gaande van 20 mm tot 400 mm.

Dit geeft me " in camera " zoveel meer creatieve mogelijkheden, ... en zonder steeds naderhand
ingrepen te moeten doen in Photoshop !

De brede technische variaties van lenzen is voor iedereen voorhanden, waarom ze niet gebruiken ?

Ieder doet natuurlijk hoe hij wil, maar ik weet sinds lang dat vele modellen ( niet allemaal , sommige zitten ook vast in het klassieke, en steeds hetzelfde ) houden van mij creatieve vrijheid :)

Iedereen " pleasen " is natuurlijk een onbegonnen zaak... :(

DD. ;)
ppp
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Niks om te redetwisten, maar op een goed forum moet men kunnen discussiëren over foto,s. Op die manier leer ik ( en anderen) steeds weer en komen we verder. Zo heb ik nu weer geleerd dat je met een 200 mm dit effect krijgt. Blijft wel staan dat ik het resultaat nog steeds wat onnatuurlijk vind overkomen en je vindt dat mooi of niet. Kwestie van smaak :blush No hard feelings of course :up
Daniel Doyen
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

ppp :proost
Plaats reactie

Terug naar “Portretten”