straatportretjes

Mensen in alle vormen en maten
Plaats reactie
Antoinette
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw

straatportretjes

Bericht Geplaatst:

Vandaag m'n lef een beetje getraind door met kort bereik mensen op straat te fotograferen. De rea ties waren soms leuk en soms minder, maar dat hoort er natuurlijk bij als je mensen niet om toestemming vraagt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
mido
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Contacteer:

Re: straatportretjes

Bericht Geplaatst:

gedurfd! Ik weet ook niet of ik het zo leuk zou vinden als iemand expliciet mij op de foto zou nemen :blush
Ik vind foto 1, 3 en 4 wel leuk.
Foto 1 is alleen niet scherp zo lijkt het, maar wel een opvallend persoon, met mooi de drukke stad onscherp achter zich.
foto 3 een relaxt straatbeeld, alhoewel ik me afvraag of je niet beter meer naar links had kunnen gaan, die fiets voegt niet zo heel veel toe zo vooraan.
Foto 4 vind ik de blik van de man wel mooi, zijn hoofd is alleen over belicht.
Ik vraag me alleen af hoe zijn reactie was met de camera op z'n snuffert en deze blik:P
Antoinette
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Die laatste meneer had een seconde na dit moment een grijns van oor tot oor ;) Maar ik heb ook wel een boze reactie van iemand gehad, foto netjes gewist toen. M'n vriendin ging een gesprekje met die jongen aan toen toen wilde hij eigenlijk toch wel. \heb toen gezegd\; nu hoef ik je niet meer :blush
Martinvh
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

gedurfd hoor :D heb je er wel bij gezegd dat ze op internet kwamen te staan ?
Voor zover ik weet kan een overzicht foto waarop mensen te zien zijn geen kwaad, maar een portret duidelijk gericht op 1 ( of 2 ) mensen kan imo wel problemen opleveren als diegene daar niet mee instemd ?;blush
http://nl.wikipedia.org/wiki/Portretrecht

Foto #3 spreekt me het meeste aan , idd zoals eerder gezegd een relaxed straatbeeld in deze :up
Peter de Mooij
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

En toch is dit fotografie op zijn puurst en ik waardeer je lef. Je moet gewoon wel eens over een grens heengaan maar ik besef ook dat een leuke dame meer mag doen dan een grote vent. Een kleine vent wordt onmiddelijk gegrepen of werkt misschien wel vertederende. In ieder geval een heel aparte serie met hoog gehalte aan lef....
Peter
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Leuke serie en gedurfd werk :up

Zolang je mensen niet in diskrediet brengt zullen er geen problemen komen. Zoenende stelletjes en naakt vaak wel.

Je kunt ze altijd nog verwijderen als men je benaderd of dat dan in ieder geval overwegen. :)
Plaats reactie

Terug naar “Portretten”