Het klopt hoor, de neus is inderdaad wat scherper dan de oogjes en ook het lichaam is ragscherp, maar er worden hier op PD de laatste tijd foto's als ragscherp beoordeeld die totaal niet scherp zijn in mijn ogen, dus ik had eigenlijk niet verwacht dat deze wel als onscherp zou worden beoordeeld.
Ik heb het idee dat er een hoop verschil zit in het beoordelen van wat wel scherp is en wat niet scherp is.....ik heb ook een poosje gedacht dat veel mensen hier de foto's gewoon op hun telefoon of tablet beoordelen en dan ziet bijna alles er zo ongeveer scherp uit.
Ik deel je mening wel Ron, ik zie ook nog wel eens beoordelingen wat betreft de scherpte die ik zelf anders beoordeel. Maar goed, het belangrijkste is natuurlijk je eigen oordeel over je werk. Het kan inderdaad ook liggen aan apparatuur of aan iemands idee van scherpte. Daarnaast kan het ook zijn dat één iemand het opmerkt en dat ik of een ander het bijvoorbeeld ook zie(t) of misschien wel anders ga(at) beoordelen daardoor.
Lijkt me een bevestiging om de beoordelingen serieus te nemen, maar vooral je eigen beoordeling het belangrijkste te vinden.