Ik ben minder enthousiast Jo, ik vind de foto erg flets en heb ook het idee dat het koppie niet goed scherp is, scherpte ligt meer op het lichaam en het voorste pootje.
Sluit me aan bij voorgangers, lijfje en beharing daar laten de echte scherpte zien die je net mist in het gelaat. Prachtige plaat, met chique kleuren en een heerlijke achtergrond
Denk dat f/4 bij deze afbeeldingsmaatstaf niet de meest optimale keuze is geweest.
Je scherptediepte komt daardoor te kort.
NB De verhouding tussen de grootte van je onderwerp en de grootte van het beeld ervan op je sensor wordt de afbeeldingsmaatstaf of vergrotingsfactor genoemd. Het heeft dus niets te maken met hoe groot je uiteindelijk af laat drukken.
Bron: https://www.natuurfotografie.nl/wat-is- ... smaatstaf/" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor mij scherp genoeg hoor, ik kan zijn snorharen tellen. En de kleuren vind ik juist fraai, zoals stokstaartje en achtergrond bij elkaar passen. Hooguit de witten iets aanzetten.
Hoi Jo, sluit me aan bij Judith....mooie plaat en achtergrond, voor onscherpte op het koppie moet je al echt gaan speuren (daar hebben we dan wel Ron voor, die vind altijd wat en hier heeft hij wel gelijk ).
Gr, Bert
Ik probeer altijd eerst zelf een mening te hebben over een foto. en dit is een hele mooie foto maar mist idd iets scherpte op het koppie. En dan ben ik het met Ron eens. verder een mooie hoor.