Voor mijn uit de hand gelopen hobby zoek ik een nieuwe camera, maar ik zou hierover graag advies willen.
Regelmatig schiet ik bewegende paarden en veulens in een binnenbak voor veilingen. Je kan je voorstellen dat de lichtomstandigheden vaak niet optimaal zijn en er komt ook nog een flinke snelheid bij kijken.
Mijn minimale sluitertijd is rond de 1250, voorkeur voor diafragma is minimaal 3.5 en dan kom ik regelmatig uit op een ISO van 10.000.
Op dit moment schiet ik met mijn Nikon D500 i.c.m. Nikon 70-200mm 2.8 en ben ik niet tevreden over de kwaliteit.
Nu weet ik dat een fullframe nog het e.e.a. verschil kan maken in donkere omstandigheden, maar ga ik genoeg vooruit als ik nu overstap naar een D5? Of is het tijd voor de overstap naar een systeemcamera Z7 ii bijvoorbeeld? Of moet ik in een hele andere richting denken? Bijv. Sony?
Ik hoor graag jullie advies!

dan is het wel heel donker in de bak. Je zou nog naar F2.8 kunnen gaan met 1/1000. Scheelt toch weer iets. Je kan nog lager gaan in je sluitertijd maar dan moet je schieten op het moment dat er minder beweging is en je wilt natuurlijk ook platen op volle snelheid schieten.