Bewerkingen van foto’s waarvan de maker vindt dat daarbij bijzondere, niet alledaagse technieken zijn gebruikt. Bij plaatsing graag een korte toelichting over die gebruikte technieken.
Indrukwekkend Peter, en dat gevoel komt eigenlijk voort uit de vrijheid die ik krijg om zelf een idee te maken bij deze foto. Beeld ansisch spreekt mij niet aan. Allereerst het zonlicht wat warmte geeft. Daartussen het tarwe wat groeit naar een zelfstandig bestaan en vervolgens versplinterd zal worden maar vervolgens word opgevangen door de 'God' die iedereen met open armen wil ontvangen.
Peter, je hebt me even geraakt (op een positieve wijze). Een plaat die ik zelf nooit zou gemaakt hebben, en als ik dat per ongeluk toch gedaan zou hebben daarna ook in de prullenbak terecht komt. Maar ben blij dat jij het tóch toont, dankjewel!
Pffoe, vraag me niet hoe of waarom maar ik krijg hier gewoon een beetje traanogen van. Fotografie van de hoogste plank.
Ik vind de kleuren niet zo goed matchen van voorgrond, het koren, met achtergrond. Misschien beter niet kunnen flitsen. De ochtend/avondsfeer kan een goddelijk gevoel geven is ook mijn ervaring en jouw benadering heeft in ieder geval emotie teweeg gebracht. Wat wil je nog meer als fotograaf.
Herman, voor jou een subtiele update geplaatst. Ik weet niet of het veel uitmaakt, voor mij wel omdat ik bij nader inzien de dubbeling iets te gering vond.
Ik ben het eigenlijk wel met je eens, Gerda. De vlekken komen van de boombladeren die horen bij de figuur, maar ik heb de doordruk in de avondlucht bescheiden gehouden omdat het anders niet zo fraai uitpakt. En dat komt dus vlekkerig over, bij nadere beschouwing.
Van die struiken is ook wel zo; de grote struik is makkelijk aan te passen, de kleinere niet dus die laat ik staan.
Vandaar de tweede update, ik heb voor de doordruk gewoon een ander deel van de foto gepakt die het wel goed lijkt te doen. Dank voor alle hulp met kijken!