Head down op krukje

Bloemen, planten e.d.
Plaats reactie
jurjengroendijk
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Head down op krukje

Bericht Geplaatst:

Vandaag een 'tulpenstudie' uitgevoerd :)
Ik heb er ook een paar ingediend bij: "Hier foto's plaatsen voor de bespreking van maandag 26-04-21"

Afbeelding
f/2.8 1/60 ISO500 80mm
ArtenCo
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Head down op krukje

Bericht Geplaatst:

Het krukje trekt behoorlijk de aandacht, ik zou de opname croppen zo dat je nog maar een flinterdun randje overhoudt.....
Persoonlijk mis ik wel de kleur van de bloem....zwart/wit zou niet mijn keuze zijn.
Frans
Lid
Lid

Head down op krukje

Bericht Geplaatst:

De f/2,8 in combinatie met de afbeeldingsfactor (= de combinatie van brandpuntsafstand en voorwerpsafstand) geeft je een wirwar van scherpte en onscherpte bij deze compositie.
Vind dat niet heel fijn kijken.
Het glas komt er ook wat bekaaid af.
Zou het nog eens over doen maar dan veel strakker en cleaner.
Het is zeker een beeld met potentie.

PS Zie net je inzending voor de live fotobespreking. :up
** Waar “is” geschreven is moet meestal “ik vind” gelezen worden. **
jurjengroendijk
Lid
Lid

Re: Head down op krukje

Bericht Geplaatst:

Dank voor de reacties.
Het krukje heb ik opzettelijk deel laten uit maken van het beeld. Hiermee wilde ik het beeld laten afwijken van het 'standaard' beeld dat je misschien zou verwachten. Het leidt misschien inderdaad wel iets te veel af, maar voor mij maakt het het beeld ook iets spannender.
Het out of focus laten zijn van het vaasje heb ik opzettelijk gedaan, omdat ik dat mee vind in het beeld. Kan mij voorstellen dat het samen met het krukje een wat onrustig beeld geeft.

Groet,
Jurjen
petervaneekelen
Moderator
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Morgen bespreken we die andere twee wel, dus ik houd het hier kort. Voor mij een geslaagd experiment, waarin veel klopt. Alleen het driedubbele glas maakt de foto wat onrustig, een simpeler vaasje is denk ik beter.
Frans
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

petervaneekelen schreef:Morgen bespreken we die andere twee wel, dus ik houd het hier kort.
Jammer Peter. Ik ben altijd benieuwd naar jouw zienswijze. Juist omdat je vaak met een frisse blik naar foto's kijkt.
petervaneekelen
Moderator
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Dank je, Frans. Ik denk dat het belangrijkste er wel staat nu, maar vooruit. Wat mij erg bevalt in de foto van Jurjen is het extreem contrast tussen de witte achtergrond en het zwart krukje terwijl dat niet het onderwerp is. Doordat de scherpte mooi ligt op de kop van de tulp en doordat dit ook duidelijk het onderwerp is gaat daar de aandacht meteen naartoe. En toch blijven die andere onderdelen aandacht vragen, ook door de onscherpe randen. Dit maakt dat mijn blik op een aangename manier gaat dwalen. Aangezien dit alles op een originele manier en lekker strak is uitgevoerd maakt dit het geheel voor mij zeer geslaagd. Enige dissonant dus: dat glas. Kijkt niet fijn, too much.
Boelo81
Lid
Lid

Head down op krukje

Bericht Geplaatst:

De tulp staat er prachtig op. Heb meer problemen met de wazige/onscherpe vaas dan het krukje.
Frans
Lid
Lid

Head down op krukje

Bericht Geplaatst:

Dank voor je toelichting Peter.
Zoals altijd boeiend.
Jo
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Een mooie combinatie maakt het tot een creatief geheel :good2 :good2 :good2 terwijl het voor mij door het wazige glasdeel tulp en de rest bijna van elkaar gescheiden worden.
Ik probeer te begrijpen dat deze plaat door de creatieve compositie omgezet is naar zwart/wit/grijstinten, maar kleur is hier voor mij misschien wel de ontbrekende factor.
Plaats reactie

Terug naar “Flora”