Klaproos
- petervaneekelen
- Moderator
- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
- Contacteer:
Ik volg Wim wel, hoewel ik graag had vergeleken met een wel scherpe versie
Maar eerlijk gezegd wordt de foto gemaakt door de achtergrond, het lekkere weer en die fijne grasjes maken het een plezierig geheel.
Maar eerlijk gezegd wordt de foto gemaakt door de achtergrond, het lekkere weer en die fijne grasjes maken het een plezierig geheel.
- Cartouche
- Lid

Wel, het was een bewuste keuze om het onderwerp wat 'soft' te houden, kwestie van een bepaalde sfeer te creëren, toegeven, deze foto is gisteren namiddag gemaakt onder zeer strakke wind omstandigheden, de scherpte was bij het origineel al op het randje....ben dan maar gegaan voor de sfeer van het geheelGotchas schreef:Fijne kleurstelling in de foto, ik vind het wel jammer dat de klaproos buiten het scherptebereik valt.
Ik had die liever scherp gezien
- Gotchas
- Lid

- Geslacht: Vrouw
- Contacteer:
Opzich denk ik dat het prima kan zo'n onscherpte hoor alleen in dit geval stoor ik mij er dan weer aan dat de grassprieten links van de klaproos scherper zijn dan de klaproos zelf. Ik krijg dan meer het gevoel dat er niet goed is scherpgesteld, dat wil overigens niet zeggen dat dat ook daadwerkelijk zo is hè. Als jij dit bewust doet is het prima. Ik probeer alleen mijn gevoel en gedachtes onder woorden te brengen en dat valt soms niet mee 
-
MiekeSlagter
- Lid

- Geslacht: Vrouw
- Contacteer:
Mooie sfeertje. het onscherpe stoort mij helemaal niet.
Ik vind het een mooie foto!
Ik vind het een mooie foto!
- Fotosmurf
- Moderator
- Contacteer:
Vind het een sfeervol beeld met fraaie kleuren.
Had mischien mooier geweest als de roos scherp was geweest maar de sfeer zou voor mij hetzelfde zijn, Mij stoort de onscherpte niet.
Had mischien mooier geweest als de roos scherp was geweest maar de sfeer zou voor mij hetzelfde zijn, Mij stoort de onscherpte niet.
- Henry
- Lid

Tja... ik heb je verhaal gelezen, maar ik ben van mening dat de roos scherp(er) had moeten zijn, want als je wat langer naar de foto kijkt valt het op dat de grasjes links en rechts van de roos scherper zijn dan de roos. Ik ben daarnaast ook van mening dat de sfeer van de foto niet drastisch anders zal zijn wanneer je op de roos scherp had gesteld.
- BertvanElten
- Lid

wel leuk die hele discussie (daar is dit forum dan ook voor).
Persoonlijk vind ik de onscherpe klaproos wel mooi
, maar had dan ook liever onscherpe grasjes ernaast willen zien (weet zeker dat je deze kans nog wel ga krijgen
)...
Gr, Bert
Persoonlijk vind ik de onscherpe klaproos wel mooi
Gr, Bert
Voor mij werkt op een of andere manier de foto hoe hij nu is, met de onscherpe klaproos en de scherpere grassprietjes. Dat vind ik raar, want ik zou conflict verwachten in dat beide aandacht vragen.
Misschien is de kleur en het grote vlak van de klaproos sterk genoeg, en accepteer ik de onscherpte makkelijker omdat het past bij de sfeer. Misschien ook dat de grassprietjes meer een kaderende functie krijgen en dat daarom de scherpte voor mij niet storend is.
Hoe dan ook, het is een bijzondere foto door hoe die scherpte en onscherpte werken, en daarom alleen al leuk.
Misschien is dat laatste ook een reden om deze foto eens voor te leggen aan mensen juist buiten een forum als deze, omdat meer onbevangenheid hier misschien nodig is om goed op de eerste indruk af te gaan.
Misschien is de kleur en het grote vlak van de klaproos sterk genoeg, en accepteer ik de onscherpte makkelijker omdat het past bij de sfeer. Misschien ook dat de grassprietjes meer een kaderende functie krijgen en dat daarom de scherpte voor mij niet storend is.
Hoe dan ook, het is een bijzondere foto door hoe die scherpte en onscherpte werken, en daarom alleen al leuk.
Misschien is dat laatste ook een reden om deze foto eens voor te leggen aan mensen juist buiten een forum als deze, omdat meer onbevangenheid hier misschien nodig is om goed op de eerste indruk af te gaan.
- jurjengroendijk
- Lid

de onscherpte draagt ook voor mij bij aan de fijne sfeer van het totaalbeeld