Oké... dank voor de beantwoording. Je hebt dus niets gedaan aan de kleuren, maar wel vreemd dat Ron en de Smurf dan hetzelfde ervaren als ik. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de oorzaak. Net als de Smurf heb ik dat niet alleen bij deze foto van je. Omdat het me opviel, besloot ik de vraag maar eens te stellen.
Roodborstje staat er mooi op, maar de foto is ook bij mij inderdaad erg geel. Wat is de instelling van je witbalans in je toestel? Als ik die namelijk een stuk koeler zet ziet de foto er bij mij al een stuk beter uit.
Ik vermoed dat de witbalans te warm staat. Ik ben zelf fan van warmere foto's, die bij mij zit er standaard ook altijd te veel in maar dat haal ik dan naar smaak eruit
Licht veranderd elke minuut ls je buiten bent.
Zelf heb ik de witbalans altijd op automaat staan maar ik schiet alles in raw en in de nabewerking pas ik de witbalans wel aan naar smaak en probeer zo goed mogelijk naar de werkelijkheid toe te gaan.
Als ik bewolkt of zo gebruikt vindt ik mijn fotos al gauw te warm en pas ik het ook aan in de nabewerking.