De foto is gemaakt met een Nikon E8800, geen geweldige camera en helaas is de foto wat onscherp:

Ik ben benieuwd naar jullie visie hierop.
Op advies van Yuukon heb ik de originele foto door Topaz Gigapixel gehaald.

Bedankt voor je tip. Ik heb in m'n eerste posting de foto, bewerkt door Gigapixel, toegevoegd. De gezichten worden nu nog gladder en scherper dan met Photo AI. Het stoppelbaardje van Ad (rechts) verdwijnt een beetje.Yuukon schreef:Heb je Topaz Gigapixel? Als je daar de vergroting op 1.00x instelt, scherpt ie hem flink aan. Dit heeft best wat foto's van mijn onscherpe groothoek lens gered.

Ik heb in de posting bovenaan een verscherping (van de hele foto om het effect overal te kunnen zien) met Margulis Sharpen 2015 (heb ik van Frans gekregen) gedaan. Dat geeft een beter resultaat dan "Slim verscherpen" in PS zelf.Ron62 schreef:@Ben, iets minder verscherpen dan en bijv. het hele gezicht verscherpen, misschien dat dat werkt.

Interessant om te zien wat het met gezichten doet. Ik heb het zelf voornamelijk op landschappen toegepast.BenM schreef: Bedankt voor je tip. Ik heb in m'n eerste posting de foto, bewerkt door Gigapixel, toegevoegd. De gezichten worden nu nog gladder en scherper dan met Photo AI. Het stoppelbaardje van Ad (rechts) verdwijnt een beetje.