Ik heb de handschoen even opgepakt van Henry.Henry schreef:Twee mooie actiefoto's. Ik ga toch voor de close-up, bijvoorbeeld van 299-220-397

Ik gebruik eigenlijk altijd alleen het middelste focupunt. Heel soms wel eens 9punts geprobeerd maar dan heb ik toch wel eens missers bij voetbal,hockey en rugby. Misschien lukt het bij hardlopen wel omdat je dan weet hoe de loper loopt en dit kan je dan heel goed volgen. Dit gezegd hebbende zou je dus ook gewoon 1focuspunt kunnen gebruiken.Hermanus schreef:Met vliegend spul wil ik wel naar 9 focuspunten gaan, maar dat durfde ik nu niet aan met de verschillen in afstand. Het licht is een lastige vanuit de schaduw en die meet mijn cam op de lopers. In LR is het nog wat bij te sturen. Sportfotografie is duidelijk iets anders dan natuur, maar een mooie uitdaging er bij.

Leuk Fran en dat zegt mijn kleinzoon nu ook, want lange afstanden vindt hij maar niets. Nog niet heb ik hem gezegd, maar wie weet in de toekomst.fran schreef:Mooie actie foto's.
Weer eens iets anders dan vliegend spul.
De update van Joop legt de focus beter op de drie lopers.
80 m was ook mijn favo afstand, 100 m ging nog net maar langer dan dat was mij te ver(schooltijd)