Nadat ik een foto had gemaakt terwijl hij in zijn tuktuk voorbij reed, kwam hij nog teruggereden en vroeg of ik ook een portret van hem wilde maken. Natuurlijk! Ik ben de beroerdste niet
Ga met Joop mee over de linkerkant. Verder zou ik aan de onderkant niet een tikkie meer ruimte willen zien zodat de kraag er in zijn geheel ( rechter onderkant ) er op zou staan. Of het is helemaal of helemaal niet. Maar kwestie van smaak.
Ik vind dit formaat ook beter dan een vierkant, maar het licht is wel wat fel aan de linkerkant. Maar het is een fraai portret, lekker brutaal afgesneden. De zweterige huid vertelt ook iets over het klimaat en zijn werk.
Ik heb de foto even binnen gehaald om te kijken wat mogelijk was. Je kan het formaat behouden en links en boven een randje eraf halen zodat die grijze driehoek links er net af valt. Daar wordt de foto voor mij rustiger van. Een mooie kop om op de foto te zetten trouwens.
Als er geknipt wordt dan zou ik het eerder bovenaan doen (tot net boven de haarlijn en onder de zwarte bol links), dat maakt de ogen nog sterker. Maar sowieso een knap portret.