beestenboel
- Mendel
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
- Contacteer:
Hele mooi reeks uit de diertuin
De eerste is volgens mij niet echt scherp als je goed kijkt, jammer want hij kijkt zo lekker eigenwijs.
Tweede is scherp, en goed belicht.
Derde is mooi van zijn lelijkheid, wat een griezel zijn die dieren toch. Vindt de kop wel iets teveel in midden staan.
Vierde is mijn favoriet, zijn hele lieve beestje en die heb je er goed op staan. Nu denkje mischien, maar deze staat toch ook zo in het midden.... Dat klopt, maar de ene foto is de ander niet, en hier vindt ik dat wel passen.
Vijfde ligt er lief bij, wel een beetje druk met die poten.
Zesde is weer een statige uil, mooie kleurtjes in de achtergrond.
Heb niet vaak zulke goede foto's van een 11 jarige gezien, beloofd wat voor de toekomst en je hebt een goede leermeester aan je zijde
De eerste is volgens mij niet echt scherp als je goed kijkt, jammer want hij kijkt zo lekker eigenwijs.
Tweede is scherp, en goed belicht.
Derde is mooi van zijn lelijkheid, wat een griezel zijn die dieren toch. Vindt de kop wel iets teveel in midden staan.
Vierde is mijn favoriet, zijn hele lieve beestje en die heb je er goed op staan. Nu denkje mischien, maar deze staat toch ook zo in het midden.... Dat klopt, maar de ene foto is de ander niet, en hier vindt ik dat wel passen.
Vijfde ligt er lief bij, wel een beetje druk met die poten.
Zesde is weer een statige uil, mooie kleurtjes in de achtergrond.
Heb niet vaak zulke goede foto's van een 11 jarige gezien, beloofd wat voor de toekomst en je hebt een goede leermeester aan je zijde

Mooie serie Romy!
De beste gelukte vind ik 3 en 4.
Jammer dat de 1e niet helemaal scherp is, maar de rest gelukkig wel.
De beste gelukte vind ik 3 en 4.
Jammer dat de 1e niet helemaal scherp is, maar de rest gelukkig wel.
- momentum60
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
Nette serie !
Foto 1 is een grappige opname maar vind de kleurstelling en de scherpte niet lekker kijken.
Foto 2 vind ik beter: mooi belicht, strakke compositie en een beetje vignetering mag ik wel.
En waarom zou een elfjarige geen strakke reeks kunnen maken..... (met zo'n vader
)
Foto 1 is een grappige opname maar vind de kleurstelling en de scherpte niet lekker kijken.
Foto 2 vind ik beter: mooi belicht, strakke compositie en een beetje vignetering mag ik wel.
En waarom zou een elfjarige geen strakke reeks kunnen maken..... (met zo'n vader
)Vignettering is denk ik toeval van speling van licht op de bloemetjes tegen het wat donkere groen ernaast.
Ze heeft de foto's in JPG gemaakt en ik heb aleen heel klein beetje contrast (om kwaliteit van het objectief te compenseren, verkleint en na verscherpt)
Focus centraal vastgezet om het allemaal niet te moelijk te maken om te beginnen.
Foto's zijn dan ook de volledige versie's.
Fot 1 heb je er nog meer van Romy denk dat er wel scherpe tussen zitten maar niet dat het stokstaartje recht in camera kijkt.
We kijken woensdag wel even wat er nog meer is allemaal.
Toch al leuk dat je bezig bent met hoe de dieren in de foto's staan.
Je weet nu ook hoe je een te lichte of te donkere foto anders kan maken met + en - .
Zolang je het leuk blijft vinden af en toe wat nieuws erbij leren.
Nu heb je met weinig toch al leuke resultaten en die je kan laten zien en blijft het misschien ook leuk om te doen.
Hier een crop van het uiltje me behoud van de bloemetjes

Ze heeft de foto's in JPG gemaakt en ik heb aleen heel klein beetje contrast (om kwaliteit van het objectief te compenseren, verkleint en na verscherpt)
Focus centraal vastgezet om het allemaal niet te moelijk te maken om te beginnen.
Foto's zijn dan ook de volledige versie's.
Fot 1 heb je er nog meer van Romy denk dat er wel scherpe tussen zitten maar niet dat het stokstaartje recht in camera kijkt.
We kijken woensdag wel even wat er nog meer is allemaal.
Toch al leuk dat je bezig bent met hoe de dieren in de foto's staan.
Je weet nu ook hoe je een te lichte of te donkere foto anders kan maken met + en - .
Zolang je het leuk blijft vinden af en toe wat nieuws erbij leren.
Nu heb je met weinig toch al leuke resultaten en die je kan laten zien en blijft het misschien ook leuk om te doen.
Hier een crop van het uiltje me behoud van de bloemetjes