De pose is voor mij gewoon een mooie sportfoto, een pose die bij de sport hoort.
Ik vindt het ook al triest genoeg dat ook ik al na gaat lopen denken hierover want ik twijfel soms ook wel hoor. Niet over de sportfoto maar meer over de meningen/discussies/gesprekken die het bij sommigen oproept.
Maar nogmaals voor mij zijn het gewoon mooie sportfoto's en denk dat de sporters zelf ook liever dit zien als dat ze stil staan bij het neerkomen.
Het zegt meer over de anderen die er op een andere manier naar kijken dan over mij als sportfotograaf.
P.S. Even naar aanleiding van de opmerking over ruis in je vorige post uit deze serie geklikt op plusje en kruisje, en ik zou zelf heel blij zijn met dit resultaat in een sporthal.
Gaveaupiano schreef: ... De opmerking van Wilw vind ik volkomen overbodig.
Omdat?
Ik wilde alleen meegeven dat het in sommige "kringen" dit gevoelig zou kunnen liggen. Ook een sportfotograaf die alleen maar een fraai sportmoment vastlegt (en dat is het) ... ach laat ook maar.
Ik heb een paar keer naar deze foto gekeken, en dat doe ik niet zo snel bij sport foto’s!
Mij valt het plezier, en toch de concentratie, in het gezicht van het meisje op. En, zoals Marco al opmerkte, de opspringende staartjes van de turnster. Dat geeft toch dynamiek aan de foto.
Ik vind het wel jammer dat ze wat opgesloten zit in het kader. Wat meer ruimte boven en aan beide zijkanten zou de foto goed hebben gedaan.