F3.5 1/125 op 800 iso met 100mm

F2.8 1/800 op 4500 iso met 150mm

F2.8 1/800 op 2800 is met 78mm

F2.8 1/800 op 4500 iso met 100mm
Of gewoon slechte foto's.

Had ik het maar wel met de D4 gedaan Ron.Ron62 schreef:Vind vooral in de laatste 3 foto's de ruis erg storend.....met je D4 gemaakt?
Ik probeer altijd wel te letten dat men er niet onvoordelig op komt te staan en dit was me niet op deze manier opgevallen.Frans schreef:Het gebogen rechterbeen geeft een minder charmante omvang van het bovenbeen.

Ik kijk gewoon of ik een foto mooi/leuk/gaaf/enz vind, het totaalbeeld dus.muggie schreef: Ik ben benieuwd hoe anderen daar over denken.
Kom maar lekker de sportfoto's beoordelen hoor zo te zien aan je reactie snap je het wel. Soms is een moment belangrijker dan de kwaliteit.muggie schreef:Meestal blijf ik weg bij de beoordeling van sportfoto’s. Ik vind het n.l. een lastige tak van fotografie.
Fotografen zijn geneigd om een foto te beoordelen op ‘esthetica’. Staat het onderwerp er goed op, is de belichting goed, hoe zit het met de compositie, draagt de achtergrond bij aan de schoonheid van de foto, zijn er geen afleidende onderwerpen zichtbaar enz.
Ik vraag mij altijd af of dat de goede normen zijn voor een goede sportfoto. Gaat het bij sportfoto’s niet veel meer om het vangen van het moment? Doet het er (veel) toe of er bij het goed vastleggen van een tackle op de achtergrond, het net van het doel, een reclamebord of publiek zichtbaar is? Mogen er bij een foto van een turnster nog turntoestellen zichtbaar zijn? Ik heb het idee dat de normen in deze rubriek wat anders liggen dan in andere rubrieken.