nog paar ganzen

Onze gevederde vrienden
Plaats reactie
martinvandebeek
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man

nog paar ganzen

Bericht Geplaatst:

ben benieuwd wat jullie van deze foto's vinden

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

volgende keer weer efix gegevens nu lukt even niet

zit er een leuke bij en waarom wel niet?
4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding
Omhoog Profiel Foto's
Ron62
Moderator
Bezwaar bewerken: Nee

Re: nog paar ganzen

Bericht Geplaatst:

Ik had van deze serie wat minder foto's gepost, bijv. alleen nr1, 5 en 8 of zo.
Nu lijkt het allemaal een beetje op elkaar en wordt het lastiger voor mensen om een reactie erop te geven.

De eerste is voor mij het mooiste moment en zo te zien staan ze er netjes scherp op, ik had alleen liever de 2 vechtende ganzen erop gezien en die 3e niet, maar ik weet niet met hoeveel mm deze gemaakt zijn en ook niet wat jouw maximale brandpunt is en ik weet ook niet hoeveel ruimte er is om eventueel nog wat te croppen.
Ook is het jammer dat de ganzen naar links bewegen en ze daar niet veel ruimte meer hebben.

Bij alle foto's zou ik liever een lager standpunt zien, zodat we wat meer in de wereld van de ganzen terecht komen, dus zoals zij het zien.
Met een laag standpunt krijg je ook meer omgeving te zien en niet alleen water in de achtergrond en doordat die achtergrond dan waarschijnlijk ook verder weg is komen de ganzen daar beter 'los' van.

Het is misschien ook smaak, maar ik ben meest niet zo'n 'fan' van vogels/dieren die van je af lopen/zwemmen, ik zie ze liever van de voorkant en eventueel mijn kant op kijkend.

Qua belichting en scherpte op het onderwerp zit het zo te zien wel goed, al zouden sommige foto's iets frisser mogen.
Omhoog Profiel Foto's
Frans
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee

nog paar ganzen

Bericht Geplaatst:

Vind het twee leuke series.
Elk met een eigen verhaal(tje).
De derde staat er dan wel los van.

In een serie vind ik het zelf fijn als er eenheid is in kleur, licht en contrast.
Qua licht en daarmee ook kleur vind ik de verschillen in beide series wel groot.
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Vogels”