Gemaakt met: Canon EOS R6 met RF 24-240mm f/4-6.3 op statief
Exif: 24mm - f/5.6 - 2/5 sec ISO 100 - EXP -1

Toelichting: Sinds kort gebruik ik Topaz software, daar doe ik nu ervaring mee op.

Dankjewel. Op geplaatste foto zie ik als formaat 2543x3815 px. Onder de eerst geplaatste foto zal ik de foto in het oorspronkelijke (beetje bijgesneden) formaat plaatsen.janjan33 schreef:Mooi blauw in de lucht. Misschien kun je nog iets groter plaatsen. Dan is het voor ons mogelijk om ze vergroot op het beeld te laten zien . Bijv 1200 pixels voor de langste zijde.

Dank voor jouw uitgebreide reactie. De oorspronkelijke foto was 3648 x 5472 px. De beetje bijgesneden en in tweede instantie geplaatste foto was 3390 x 5086 px. Dat is ruim meer dan 1024, 1280 of 1600 px. Desondanks geen mogelijkheid om de in tweede instantie geplaatste foto's te vergroten. Waarom dan niet, vraag ik mij af.Ron62 schreef:Het gaat om de pixels, hoe groot een foto op je scherm wordt weer gegeven.
Maakt niet uit of het een JPEG of een RAW bestand is....bij mij(en ik neem aan bij jou ook) zijn die bestanden net zo groot qua pixels als ze uit de camera komen, allebei 6000 x 4000 pixels.
Als ik een foto op het forum plaats dan verklein ik 'm meest naar 1280 pixels aan de langste zijde en andere verkleinen 'm weer naar 1600 pixels aan de langste zijde, of juist wat kleiner 1024 pixels aan de langste zijde.
Ik maak m'n foto's in RAW + JPEG, maar meest gebruik ik de JPEG, vind ik veel makkelijker.....behalve als de witbalans of de belichting niet goed is, dan pak ik de RAW, want daar kun je dan meer mee.
Ook hier even melden, want waarschijnlijk heb je dat nog niet gezien: [click]http://www.photodrome.nl/forum/viewtopic.php?f=20&t=120160[/click]Gietjedo schreef:Dank voor jouw uitgebreide reactie. De oorspronkelijke foto was 3648 x 5472 px. De beetje bijgesneden en in tweede instantie geplaatste foto was 3390 x 5086 px. Dat is ruim meer dan 1024, 1280 of 1600 px. Desondanks geen mogelijkheid om de in tweede instantie geplaatste foto's te vergroten. Waarom dan niet, vraag ik mij af.Ron62 schreef:Het gaat om de pixels, hoe groot een foto op je scherm wordt weer gegeven.
Maakt niet uit of het een JPEG of een RAW bestand is....bij mij(en ik neem aan bij jou ook) zijn die bestanden net zo groot qua pixels als ze uit de camera komen, allebei 6000 x 4000 pixels.
Als ik een foto op het forum plaats dan verklein ik 'm meest naar 1280 pixels aan de langste zijde en andere verkleinen 'm weer naar 1600 pixels aan de langste zijde, of juist wat kleiner 1024 pixels aan de langste zijde.
Ik maak m'n foto's in RAW + JPEG, maar meest gebruik ik de JPEG, vind ik veel makkelijker.....behalve als de witbalans of de belichting niet goed is, dan pak ik de RAW, want daar kun je dan meer mee.
Helemaal eens met jouw voorkeur voor JPEG en wanneer je RAW gaat bewerken.