Uit dezelfde serie maar een ander milieu.

Wei make nooits faute,

Dat is in ieder geval feitelijk onjuist. De term "woonwagen" wordt veelvuldig gebruikt. Kan te maken hebben met het feit dat de hele "woonwagen-scene" behoorlijk gejuridiseerd is in de afgelopen decennia, men weet tegenwoordig heel goed wat de termen zijn.Gaveaupiano schreef:... dan weet je ook dat wagenbewoners het nooit over een 'woonwagen" hebben...MarcoEOS schreef:Ik kom nogal eens in diverse woonwagens..."
Oftewel: ik houd van deze serie ;-)![]()

Haha dat! Ik kom als gerechtsdeurwaarder nooit aangekondigd, maar parkeer buiten het kamp, loop rustig rond, groet de mensen, doe mijn schoenen uit als ik naar binnen wil en behandel de bewoners (uiteraard) gewoon respectvol. Daarmee kom ik ondanks het altijd "negatieve" doel van mijn komst eigenlijk altijd zonder problemen weer weg.Hasselbox schreef:Maar de schoenen gaan nog steeds uit. Buiten op het trapje.

Zo is dat. In de echte wereld en online ;-)Hasselbox schreef:Respect zaaien is respect oogsten! Geldt altijd en overal.
Wat de "juiste" termen zijn, verschilt nogal per kamp (en wellicht regio).Hasselbox schreef:De thermen tegenwoordig, Caravan. Camping en de bewoners noemen zich Reizenden Een opkoper van oud ijzer is een Handelsman.

MarcoEOS schreef:Deze reeks heeft zeker blijvende waarde, het laat op een zeer sterke wijze een tijdsbeeld van een specifieke bevolkingsgroep zien.
"Stof zijn wij, en tot stof zullen wij terugkeren"Hasselbox schreef:Ach. Wie zijn wij?Gaveaupiano schreef: EN het is misschien maar goed dat niet alles bewaard blijft, net zoals wij.