Ben ik helemaal voor Telkens een portretje of een perfect zittend vogeltje met een perfecte achtergrond, kan op den duur wat "saai" worden. Creatief kijken wordt zo meer gestimuleerd en daardoor ben ik er totaal voor Wilt wel niet zeggen dat alles direct een succes is he Zo heb ik er ook een aantal bijzitten (die "anders" zijn en minder goed ontvangen)
Laatst gewijzigd door Meksjoef op 19 jul 2024 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
ook mee eens dat niet alles goed binnenkomt bij een ieder en gelukkig maar dat we niet allemaal dezelfde smaak hebben.
Geeft mooie gesprekken en eventueel tips
Door het totaalbeeld zag ik meteen dat het om een neushoorn gaat, met de aandacht op het oor en de huid daar omheen.
Meestal ziet men dit soort platen van Olifanten, maar nu eens een ander beest, ik mag dat wel.
@Megan dat wil ik dus niet omdat ik het wel prettig vind dat je kan zien dat het een neushoorn is. Zie antwoordt van Botje.
Ik snap het wel gezien een licht en donker gedeelte.
Door een sterke uitsnede kan vervreemding ontstaan. Een interesant onderwerp en niet alleen bij dieren.
Lijkt mij een goede om dit eens verder uit te diepen. Het onderwerp mag dan zelfs geheel onherkenbaar zijn zolang je de realiteit weergeeft. Z/W leent zich daar zeer goed voor. Hieronder een voorbeeld.
Minder geslaagd omdat er tijdens de opname met een ander doel is gewerkt. Maakt wel duidelijk wat ik bedoel, denk ik.
Ik vind het idee van de plaat erg leuk. Alleen twijfel ik over deze uitsnede. Ik denk dat ik onder en rechts iets meer ruimte had gewild. Maar of dat mogelijk was, weet ik niet natuurlijk.
Ik heb niet veel meer onder maar hoeft van mij ook niet. Rechts de neus vind ik prettig om te zien om welk dier het gaat. Meer naar beneden zou ook een oog opleveren en die leid misschien weer af van het oor.
Keuzes en smaak.
Dat is ook de bedoeling van een forum elkaar inspireren en de daaruit voortkomende foto's beoordelen en bespreken en weer inspireren, Oh nu ga ik in een kringetje praten, Haha