Prachtig! Zeker qua zwart-wit, maar vermoed dat ie in kleur ook al mooi is.
Als ik kritisch moet zijn: ik zou aan de onderkant een stukje afsnijden, die krullen in de kleding leiden af. En misschien een beetje ruisonderdrukking.
Mag een heel klein stukje af, als je dat al zou vinden.
Als je de ruches wegsnijden ligt je model zowat met de kin op het kader
Wat blijft is een aangenaam beeld. In deze uitvoering ook aangenaam te noemen
Ik let vooral even op de bewerking, en zie wat vreemds aan de haartjes bij haar oren, een beetje teveel licht gegeven daar? De glimmertjes in haar ogen zijn een kwestie van smaak, ik zou het zelf weghalen. Het zwartwit is inderdaad fraai, vooral het contrast tussen haar en oor/hals. Wel vind ik de achtergrond iets te saai van toon, dat maakt de foto wat grijzig - wat juist opvalt als je op zwartwit zit te letten.
Bedankt voor de reacties en de opmerkingen.
Er zou inderdaad een stukje van de onderkant af kunnen.
ik heb de bewerking gevolgd die hier op forum stond, ik dacht deze URL van Ab kwam.
Mooie en zeker een fotogeniek model, en ... uitdagende blik !
Ben het wel eens met vorige commentaren wat betreft de "krul" in de kleding.
Het werkt een beetje als een afleider en dat is wat spijtig.
Maar verder werken met dit model is beslist de moeite waard .... ben benieuwd !
Ik vind de z/w omzetting wel goed gedaan, maar als ik wat kritiek mag leveren, dan zou ik liever wat meer licht op haar ogen/gezicht zien. Nu zijn de meeste witte delen aan de zijkant van het gezicht, dit vraagt de aandacht van de kijker en normaal gesproken wil je het liefste dat de aandacht naar de ogen van het model gaan. Dat heb ik nu wat minder.