Territoriumgevecht

Allerhande foto's die je niet ter beoordeling wil zetten
Forumregels
Plaats hier je foto's die je wel met de leden wilt delen, maar waar je geen beoordeling over wenst te krijgen.
Plaats reactie
Ine S
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw

Territoriumgevecht

Bericht Geplaatst:

Tussen de meesjes in onze tuin bevindt zich regelmatig een (vuur)goudhaantje. Pas had ik geluk want er zat er één mooi vrij op een laaghangende tak wat te pitsen. Snel camera erbij gepakt en ik stond daar – klikkerdeklik klik klik- enorm content te wezen met mezelf tot mij een melding in mijn scherm opviel: “geen kaart”. Gloeiende, gloeiende enz.

Paar maanden eerder ook al vuurgoudhaantjes in beeld gekregen. Die landden vanuit een boom echter in een hevig territoriumgevecht op de grond en dat leverde niet direct foto’s op die zijn te kwalificeren als mooi. Gelukkig hebben we Ratjetoe want eigenlijk vind ik dit toch een te interessante, niet alledaagse waarneming om niet te delen.

Afbeelding
Afbeelding
Omhoog Profiel Foto's
petervaneekelen
Moderator
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: Territoriumgevecht

Bericht Geplaatst:

Ine S schreef:ik stond daar – klikkerdeklik klik klik- enorm content te wezen met mezelf tot mij een melding in mijn scherm opviel: “geen kaart”. Gloeiende, gloeiende enz.
:rof

Een les he ;)
Omhoog Profiel Website Foto's
Ronald Jan 76
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Contacteer:

Territoriumgevecht

Bericht Geplaatst:

Foto 2 komt goed uit de verf .
Omhoog Profiel Website Foto's
Peter Koster
Lid
Lid

Territoriumgevecht

Bericht Geplaatst:

Maar in de basis, zeker qua moment, is foto 1 mooier. In LR/camera raw kun je de belichting heel makkelijk goed ophalen en als je er dan links en boven een randje afsnijdt valt gelijk n iet meer zo op dat ie rechts wat krap gekaderd is. Heb je gelijk ook een mooie compositie.
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Ratjetoe (Niet ter beoordeling)”