Daarentegen ben ik wel geïnteresseerd in je materiaal. Kun je iets zeggen over de vergelijking met bv. de Fuji grootbeeld waar je mee hebt gewerkt? (En heb je die trouwens nog?).
Uiteindelijk was de Fujifilm GFX 100RF medium formaat toch niet de camera voor mij. Belangrijkste was het vaste objectief van 35mm f/4, daarmee liep ik toch wel tegen beperkingen op in bepaalde situaties. Maar voor medium formaat was het een zeer handzame camera, zeker voor EDC. Deze uiteindelijk toch maar verkocht.
De Hasselblad is toch wel een bijzondere camera. Wel een verwisselbaar objectief maar geweldig veel beperkingen (zoals geen IBIS, zeer trage AF, geen zoeker, geen snelknoppen, geen ZW modus, bijna altijd vignettering etc.). En eigenlijk vind ik die beperkingen wel fijn, de camera dwingt me tot rust en waste level foto's maken bevalt me goed. De kleuren die deze camera produceert zijn heel fraai.
Op de 1 of andere manier vond ik de Fujifilm wel iets meer vergevingsgezind bij het fotograferen. Bij de Hasselblad moet je veel meer moeite doen om een goede plaat te maken.
Maar de Nikon wordt uiteraard ook nog veel gebruikt.