Het onscherpe gedeelte bladeren zorgt hier voor diepte en kleur, en dat bevalt me wel! Zeker in dergelijke settings altijd wat moeilijker.
Mooie foto Ron, het blijven imposante uilen!
@Frans en Conny, er zou misschien een stukje van het groen aan de onderkant af kunnen door er een 4x3 uitsnede van te maken, maar helemaal eraf dan gaat ook de staart van de uil ingekort worden en zoals Matthijs ook al aangeeft vind ik ook dat het groen wat diepte creëert.
Ik had ook een gecropte versie gemaakt in 3x2, dus aan alle kanten iets eraf, maar ik vond zelf de hier geplaatste versie prettiger kijken, maar zoals gezegd met een 4x3 uitsnede en dan alleen aan de onderkant een stukje eraf dat zou nog wel kunnen vind ik, hoewel het groen me nu ook niet echt stoort.
Hoi Ron, mooie foto van de ransuil! Eens dat er iets afkan maar natuur is niet te dwingen! Dus gewoon zo laten!
Frank Sinatra zong that's life. Hier geld That's nature!
Groet,
Henk
Hoi Henk, ik snap wel wat je bedoelt, eigenlijk zeg je dan dat je eruit gehaald hebt wat er eruit te halen viel, maar ik heb dan altijd zoiets dat de foto daar niet beter van wordt.
Stel dat er een heel bijzonder/zeldzaam vogeltje in de bosjes zit en welk standpunt je ook aanneemt, er blijft een tak voor z'n koppie zitten, zodat dat koppie er maar half opstaat met een onscherpe tak in de voorgrond.
Je hebt er dan uitgehaald wat erin zit, maar voor mij is het dan nog steeds een leuke waarneming van een zeldzaam vogeltje, maar geen mooie foto van een vogeltje dat in z'n natuurlijke omgeving zit.
Iedereen kijkt weer op z'n eigen manier naar foto's en iedereen heeft er z'n eigen mening over en dat is ook een kwestie van smaak natuurlijk.
Zelf was ik best tevreden met deze foto, hoewel ik nu ook wel vind dat er een klein stukje van de onderkant af kan, maar zeker niet al het groen, wat toch voor een beetje 'diepte' zorgt.
Ook zit ie in een vrij drukke omgeving met al die takken, maar ook dat stoort me hier op de één of andere manier niet, omdat de uil er toch goed 'uitspringt' en er niets voor z'n kop zit.
Mooie compositie, de uil lijnt fijn uit met de takken. Dat kijkt ook erg prettig. De kleuren zijn fris maar vol, en het licht op de uil is echt helemaal top!
De uit is zo sterk aanwezig als onderwerp dat het groen mij totaal niet stoort. Het leidt mij niet af van het onderwerp en is wat mij betreft prima context en diepte, zoals eerder al genoemd. Voor mij is deze helemaal perfect!