De achtergrond vind ik vrij storend en te licht. De Anolis is weer wat aan de donkere kant. Je had hier een invulflits kunnen gebruiken om dit te voorkomen, dan had je ook gelijk wat meer leven in het oogje gehad.
Mooie compositie zo op die stam. Licht in de achtergrond is iets wat ik ook erg vaak probeer. Maar die foto's bewerk ik dan wel altijd zo dat ik de voorgrond wat meer oplicht ten opzichte van de achtergrond. Met een invul flits is dat effect ook te verkrijgen als je je flits laag genoeg kunt zetten, of je afstand tot het onderwerp groot genoeg is Bij de insekten die ik vaak fotografeer zit ik er te dicht op voor de laagste flits uit mijn camera.
Fraaie pose! Foto kan zelf nog een kwartslag gedraaid worden, geeft ook wel een grappig effect! De belichting vind ik niet helemaal optimaal. Alhoewel ik de achtergrond opzich wel netjes vind, is de anolis erg donker. En mist dat levendige lichtje in zijn ogen, zoals Mark ook al terecht opmerkte.
Ben het met mijn voorgangers eens, qua licht mist het diertje net DAT.....het geheel lijkt nu vlak en zonder leven. Juiste belichting of bewerking zou hem sterker maken, compositie is mooi.