Portret nichtje + toevoeging

Mensen in alle vormen en maten
Plaats reactie
Eus
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw

Portret nichtje + toevoeging

Bericht Geplaatst:

Hier nogmaals mijn nichtjes! Ik zou willen dat ik ze wat vaker zag, want we hebben allemaal lol aan onze foto-sessies.

F2 Iso 100, f/2.8, 155 mm, 1/400 sec (deze is zonder reflectiescherm)
Afbeelding

F2 Iso 100, f/2.8, 100 mm, 1/800 (ook zonder reflectiescherm)
Afbeelding
bernadetteboon
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Re: Portret nichtje + toevoeging

Bericht Geplaatst:

allebei mooie portretten maar de 1ste vind ik het best.
komt denk ik doordat de achtergrond een andere kleurtoon heeft dan zij zelf. in de 2e foto valt het wit van het shirt een beetje weg tegen het lichte pad.
neemt niet weg dat beiden hele fijne foto's zijn om naar te kijken. gr. bernadette
flipjetiel44
Lid
Lid
Geslacht: Man

Bericht Geplaatst:

Vind #1 de beste zowel door uitsnede als blik.
#2 vind ik de blik wat afwijzend, in ieder geval geen contact. En het allemaal wat te veel.
vind ook het voorwerp in de achtergrond storend.

Maar ga lekker door met het fotograferen van je nichtjes, het zijn prima modellen.
@win
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Weer erg leuke foto's. Foto 2 is op een paar fronten niet zo sterk als foto 1. De blik is niet helemaal lekker, ze kijkt te veel weg. Hierdoor zie je ook aan maar 1 kant oogwit. Ik zou proberen het oogwit altijd aan beide kanten te zien. Haar hand op haar schoot ligt daar een beetje geforceerd (tenminste, zo komt dat op mij over).

Foto 1 daarentegen is helemaal super. Fijne compositie waarbij je de schommel goed hebt gebruikt. De blik in haar ogen is fris en spontaan. Mooie plaat!
Eus
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Ik snap jullie punten helemaal. Het witte shirt is niet zo handig in dit geval, is ook altijd erg moeilijk te belichten in een buitensituatie met veel licht (zon). Ogen ga ik op letten de volgende keer.

Overigens was haar pose wel natuurlijk, ik heb haar geen instructies gegeven in deze zeg maar, alleen dat ze een beetje moest bewegen zodat het geen statische ' kijk in de lens' foto zou worden en ik verschillende beelden kon maken.

Dank voor jullie commentaar!
Gotchas
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Vind de eerste erg leuk en spontaan. Mooie uitsnede, lekker rustig achtergrondje met in zijn geheel mooie kleuren en de vrolijke lach maakt de foto voor mij af. De tweede heeft een iets minder prettige uitsnede ook kijkt deze dame wat sip en niet in de lens!
Plaats reactie

Terug naar “Portretten”