Ik ben gepolst voor het maken schoolfoto's op de school van mijn kinderen, daar het nu op een lopend vuurtje gaat dat ik een studioset heb. Nu wil ik die opdracht maar al te graag, maar ik wil ze eerst laten zien waar ik toe in staat ben om het zo maar te zeggen. Nu heb ik wat buurkindjes gevraagd om model te zitten, zodat ik wat kon oefenen. Het idee is dat de kinderen zelf de kleur achtergrond kunnen kiezen. Ik wil alleen niet dat meisjes gekleed in roze ook een roze achtergrond hebben, die moeten dan limoen groen (moet ik nog even regelen) of iets anders kiezen.
Please, geef me advies of commentaar! Ben zelf bang dat de belichting niet echt lekker ligt, maar weet niet goed hoe ik het moet veranderen
...Zijn hier meer mensen die schoolfoto's maken?? Zijn er goeie tips of trucks?? Een standaard lichtopstelling bijvoorbeeld??
Veel dank mensen! Groetjes, Eus
F1: te ruime uitsnede? Of kan dit wel?

F2

F3

F4: het gaat hier om de pose, dus de hand op de schouder. Mijn eigen dochter (links) kijkt net een beetje suf hier... (moet ik natuurlijk ook voorkomen bij de schoolfoto).

F5

F6: achtergrond is niet egaal, dat is dus niet goed. Maar kan deze belichting of is die iets te 'spannend' voor een schoolfoto??