Mijn eerste bruiloft

Mensen in alle vormen en maten
Plaats reactie
Peterr
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Mijn eerste bruiloft

Bericht Geplaatst:

Hoi,

laatst dan mijn eerste bruiloft gehad, en hieronder een kleine impressie:

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding
5
Afbeelding

6
Afbeelding

Ben benieuwd naar jullie reacties.
Het bruidspaar was wel blij ermee in ieder geval. :D

Gr

Peter
sho man
Lid
Lid
Contacteer:

Re: Mijn eerste bruiloft

Bericht Geplaatst:

ik vindt 1 en 3 de minste
1 oogt scheef en man onscherp en te donker flits maakt het er niet mooier op
3 lijkt te ver weg met een minder mooie blik van de vrouw (ogen bijna dicht)pose van de man niet mooi

andere zijn wel mooi maar niet spetterend

zou het je nog steeds niet na doen want dit soort fotografie is m.i. erg lastig.

groet Sieger
Henry
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Leuke dat we wat van je resultaten te zien krijgen :)

Enkele verbeterpuntjes:
nr 1: hij valt niet binnen het scherptedieptegebied en binnenkant van auto is wel erg donker.
nr 3: zijn houding niet "optimaal" en kreukels in zijn pak vind ik jammer (ander opnamestandpunt / compositie ?). Haar dichte ogen kunnen nog "net".
nr 5: kan ik niet goed beoordelen, maar ligt de scherpte wel op het bruidspaar en niet op de bomen er achter?

Foto's 2, 4 en 6 vind ik dan ook de betere van deze serie.
nr 2: Goede compositie
nr 4: Lekker vrolijke plaat
nr 6: Mooi plaatje (nog wel even kijken naar de witte waas die je in de foto hebt geplakt. Ik zou de afval naar de hoeken meenemen. Door in PS te knippen met een grote doezelaar, kun je de afval mooi automatisch regelen.
flipjetiel44
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Niet de makkelijkste tak van sport en dat voor de 1e keer :up
Uiteraard zijn er verbeterpuntjes, tenminste voor fotografen, terecht dat het bruidspaar tevreden is.

#1 scherptediepte mist inderdaad de bruidegom. Tevens zou ik het lichte plekje boven het autodak even wegclonen.
#2 prima opname van belichting en houding. Toch een opmerking het pad in de achtergrond, beter volgende keer met dicht struikgewas als achtergrond.
#3 :nee zie oa eerdere opmerkingen en ook het gevogelte stoort ontzettend.
#4 :up , misschien een laag standpunt next time zodat het stel helemaal de boom als achtergrond heeft. Ook hier enig clean-up in de achtergrond (pad en gaatjes in het gebladerte)
#5 leuke pose en afwerking.
#6 :up , maar zoals opgemerkt de vignettering door laten lopen in de hoeken.

Hoop dat je hiermee uit de voeten kunt,het lijkt of er altijd kritiwek geleverd moet worden, maar uit ervaring weet ik dat in het heetst van de strijd de achtergrond vergeten word.
succes verder

flipje
AJL
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Ze zijn voor mij allen heeeeeeel goed; top :up
Toch super voor f1, 2 en de laatste
Diebe
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

ik mis bij de 3e foto helemaal de scherpte op het paar en idd heeft zij haar ogen wel ver dicht

maar ik ben zelf nog lang niet toe aan huwelijksreportages
@win
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Met uitzondering van de bewerking op foto 6 is het denk ik een prima reportage. De minste foto in de serie vind ik foto 3, met name door de wat ongelukkige pose van de bruidegom.
jumper
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Wat ik vind in de foto's is dat de bruidegom wat wordt weggedrukt door de schitterende bruid. Dit hangt natuurlijk af van hoe gewillig dat de bruidegom is om te poseren. Maar dan is het aan de fotograaf om door interactie met de bruidegom deze te motiveren en met motiveren wil ik zeggen motiveren. Een voorgaand gesprek met het bruidspaar kan wonderen doen. Als je al bv al weet wat de hobby's en intresses zijn van de twee kan je daar gebruik van maken. Als er familie rondloopt kan je die ook inschakelen. Je moet in gedachte houden dat er geen geluid wordt opgenomen dus wat geroep en gelach van u en de familie kan zo bepaalde gezichtsuitdrukkingen uitlokken.

Bv 1 foto, Mooie lach en pose van de bruid en dan komt de bruidegom "Kiekeboe". De bruid mag hier haar best doen, maar de bruidegom blijft de storende zender. Laat de bruidegom normaal achter zijn stuur zitten en je hebt een mooi plaatje

Foto 2 hier zou ik het bruidsboeket wegcroppen, en laat de mensen dan onwetend naar wat ze aan het kijken is.

Foto 3 Prachtige pose van de bruid, maar de houding van de bruidegom! De gans rechts loopt rechter ;) Zeg hun dit terug te doen en maak de bruidegom wijs om wat rechter te lopen. Deze bruid zal altijd wel elegant lopen.

Foto 4 De bruid heeft moeite om de bruidegom er te van weerhouden achterover te vallen
Laat de bruidegom één been naar voor zetten zoals de bruid en je hebt een heel andere foto

Foto 5 Vind ik niet slecht al ziet de bruidegom niet recht in de camera zoals de bruid. Ze hadden ook wat dichter bij elkaar mogen staan.

Foto 6 Hier zie je dat de bruidegom in zijn element is. Dicht bij zijn vrouwtje.
Dit vind ik een zeer mooi compo. De bewerking daarentegen vind ik slordig gedaan.
Bekijk de hoeken.

Een hele boterham. Veel negatief maar het is dat ook uw eerste trouwshoot.
Als het koppel tevreden is, dan is uw shoot gelukt. Dat is tenslotte het enigste dat telt :)
Jumper BB
Willyj
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Nou Peter, voor je eerste huwelijks reportage vind ik deze zeer geslaagd :up
Waar is deze reportage gemaakt overigens ?
Lijkt bij kasteeltje Hattem te zijn maar ik kan me vergissen.
Peterr
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

dank jullie wel weer.
uiteraard is dit maar een kleine selectie uit een veel grotere serie.
De 3e foto is eigenlijk een klein serietje, met de andere erbij toch wel een leuk geheel, echter als aparte foto bij nader inzien wat minder.
Vele opmerkingen zijn ook een kwestie van smaak, echter wat betreft kleuren contrast heb ik nog wat zitten spelen en heb ik een mooier resultaat gekregen.
De andere tips neem ik zeker mee in een volgende shoot. :up

Foto's zijn inderdaad bij kasteeltje Hattem in Roermond gemaakt.

Gr

Peter
Plaats reactie

Terug naar “Portretten”