Pdm....ik heb een foto van de grijskaart genomen en die kan niet liegen....het is 3950°K Dus denk ik dat het niet te geel is; bovendien, ge had ze eens in het echt moeten zien, die dames zijn allemaal zo bruin, EN DAT verklaart uw indruk.
Ik weet niet of het punt was, ..ik kijk door mijn cam. en niet naar de wedstrijd, voor die ene maal dat ik dit live meemaak.
Het wil niet zeggen als je een grijskaart gebruikt binnen in een hal en je onderwerp ver weg is dat je witbalans dan goed staat. Mooie actie foto Hou daar wel van . heb je foto binnen gehaald
Het kan om verschillende redenen zoals je het schets.
1) Het kan zijn dat de verlichting op je grijskaart anders is als waar je de tenisster hebt. 2) Het kan zijn dat je camerainstellingen niet gelijk zijn (en je daardoor een andere belichting creëert) 3) Het kan zijn dat je je meting op de grijskaart niet goed hebt gedaan
Als Sabine de grijskaart voor je vast had gehouden was daar het licht op gereflecteerd in dat gebied. Is dus niet te doen van zo'n afstand, daar is het licht (kleurtemperatuur) weer heel anders
Als ik deze week tijd heb zal ik hem trachten opnieuw te ontwikkelen
Maar los van de "gele kleur"....graag uw mening nog of hij naar jullie smaak is,(het is natuurlijk geen stilzittend onderwerp wat je fotografeert hééé)